• Anonym (Anonym (trådstartare))

Symptom

Hejsan alla där ute! Jag är extremt orolig för missfall. Gyn vill inte ta emot mig och den tiden jag bokat för tidigt ultraljud kan jag inte fara på för jobbet nekat... så jag får vänta tills jag är i vecka 13+3 helt enkelt.. är just nu i 9+5.

Men de symptom jag haft:
    - bruna flytningar I 2 veckor.
    - tvär huggningar i ländrygg 2 gånger.
    - superont i magen 1 dag, dock tror jag det var relaterat till förstoppning.
    - molande känslor i magen till och ifrån.
    - sjukt ont i rumpan vid 1 tillfälle
    - inte lika trött, inte lika illamående och inga spänningar i bröstet

Allt detta pekar på normala symptom, tror mycket kan vara foglossningar. Gyn tog inte emot mig pga oro och de symptom jag haft/har. Inte kunnat bli naturligt gravid på 7 år, men nu hände det. Vilket gör mig superduper orolig för mf/ma.  Däremot är jag så förbryllad att allt detta hänt under 2 veckor men jag har inte börjat blöda färskt blod och jag har ju inte haft så pass ont under en längre tid och behövt ta en vila pga smärta. Så jag vet inte.

• Svar på tråden Symptom
  • DieselBI

Förstår din oro, har ni ingen privat klinik du kan boka in ett tidigt ultraljud på där du bor? Det har jag gjort i alla mina graviditeter. Brukar kosta en slant men det är värt att slippa oron tycker jag

• Anonym (E)

Kan du inte boka vilken gynekolog som helst? 

Bor du i Stockholm? Det finns kliniker med korta väntetider . 

även om de tar inte hand om gravida de kan höra ul

det är så sjuk att du ska vänta så länge?

• Anonym (M)

Börja med att boka blodprov av HCG, typ med tre dagars mellanrum för att se ifall det stiger som det ska 💕 hoppas du kan få komma iväg från jobbet! Dem kan ju inte ju inte neka dig läkarbesök precis.. 

förresten det är inte så att du har ensidig smärta? 
    Hade hugg mot rumpan två veckor innan och på dagen för när jag opererades för utomkveds. 

DieselBI skrev 2024-12-27 23:01:00 följande:

Förstår din oro, har ni ingen privat klinik du kan boka in ett tidigt ultraljud på där du bor? Det har jag gjort i alla mina graviditeter. Brukar kosta en slant men det är värt att slippa oron tycker jag

Nä närmsta är 23 mil bort enkelväg och tiden jag hade bokat där är 7 januari. Men jag lär inte kunna fara på den då det är så mpnga från jobbet som är på semester då och jag kommer garanterat inte få godkänt att åka iväg på en egenbokad tid. Jag hinner inte kolla om ett godkännande av att fara heller då dom som är ansvariga kommer tillbaka på morgonen den 7/1 och jag måste isåfall åka typ 06 på morgonen för att hinna med min tid... nu är det säkert ingenting men man vet ju inte...
    Anonym (E) skrev 2024-12-27 23:14:04 följande:

Kan du inte boka vilken gynekolog som helst? 

Bor du i Stockholm? Det finns kliniker med korta väntetider . 

även om de tar inte hand om gravida de kan höra ul

det är så sjuk att du ska vänta så länge?

Dom tar inte emot pga oro.. ringt närmsta 12 mil enkelväg bort och även nästa som är 23 mil enkelväg bort.. båda har nekat pga att dom inte tar emot för oro.. dom menar att det ändå är inget man kan göra något åt ifall det inträffar så jag får hålla ut.. Jag bor i en liten kommun i Västerbottens inland..
    Anonym (M) skrev 2024-12-27 23:21:58 följande:

Börja med att boka blodprov av HCG, typ med tre dagars mellanrum för att se ifall det stiger som det ska 💕 hoppas du kan få komma iväg från jobbet! Dem kan ju inte ju inte neka dig läkarbesök precis.. 

förresten det är inte så att du har ensidig smärta? 
    Hade hugg mot rumpan två veckor innan och på dagen för när jag opererades för utomkveds. 

Ska prata med min BM till veckan. Hon ha varit sjuk i 3 veckor så ska se vad hon säger❤️ jo jag får se om jag lyckas ta mig iväg.. 

När smärtan väl är så är den ensidig. Men den varierar varje gång. Så en gång kan den sitta i ryggen, sen i rumpan, sen på höger sida mage osvosv.. Jag har ju tagit ultraljud i 6+4 och då satt den lilla i livmodern????🏼
  • Anonym (Fx)
    Anonym (Anonym (trådstartare)) skrev 2024-12-29 18:18:13 följande:
    Ska prata med min BM till veckan. Hon ha varit sjuk i 3 veckor så ska se vad hon säger❤️ jo jag får se om jag lyckas ta mig iväg.. 

När smärtan väl är så är den ensidig. Men den varierar varje gång. Så en gång kan den sitta i ryggen, sen i rumpan, sen på höger sida mage osvosv.. Jag har ju tagit ultraljud i 6+4 och då satt den lilla i livmodern????🏼

Håller tummarna att allt är som det ska. 

Tror inte det är någon mening att boka hcg nu när du är så långt gången, ökningen av hcg har redan skett i vecka 9+ och är på topp de kommande veckorna. Även spannet på hälsosamt hcg är stort, så även ett blodprov skulle inte säkert säga så mycket. 

Är du mycket orolig så är det faktiskt okej att sjuka sig från jobbet och åka på ditt bokade ultraljud. Det finns folk som sjukar sig från jobbet titt som tätt och det handlar ändå om din psykiska hälsa, vem kan prestera på jobbet när man är orolig för graviditet? 

Svar på tråden Symptom