• Anonym (Mio)

Tonåringen fick för mycket pengar

Vet inte hur det gick till, men på något sätt fick tonåringen fel kuvert när hon öppnade sina presenter och fick mycket mer än det var meningen. Nu vet vi inte vad vi ska göra, pengarna är inte hennes och jag förstår inte hur de hamnat fel.

Helvete, snälla nån med råd?

• Svar på tråden Tonåringen fick för mycket pengar
  • Anonym (M)

Förklara för dottern att det blev fel. 

• Anonym (?)

Vem var pengarna till egentligen? 
    Hur mycket var det?
    Hur mycket var det tänkt att dottern skulle få?

• Anonym (Mio)
    Anonym (?) skrev 2024-12-27 11:13:56 följande:

Vem var pengarna till egentligen? 
    Hur mycket var det?
    Hur mycket var det tänkt att dottern skulle få?

Mig, 5000. Hon skulle få 500.
  • Anonym (L)

Säg som det är. Jösses vad en del föräldrar mesar inför sina barn. En tonåring kan förstå ett sådant misstag även om h*n blir besviken. 

Ju längre ni väntar desto värre blir det. Tonåringen kanske har börjat planera vad h*n ska göra med pengarna vid det här laget. 

Varför har ni väntat så länge? 

• jaha2024
    Anonym (Mio) skrev 2024-12-27 11:16:36 följande:
    Mig, 5000. Hon skulle få 500.
    så hon fick 5000? haha
  • Anonym (e)

och någon annan skulle få 5000 men ni hade inte märkt kuverten alls? ingen reagerade när hn blev överlycklig?

• Anonym (tonårsmamma)

Från vem är pengarna?
    Var givaren med på jul när dottern fick pengarna?

var det typ dina föräldrar som skulle ge dig 5000 och dottern 500 kunde dom säga oj nu blev det fel och dottern säkert förstått det.
    eller om givaren inte var med ni då föräldrar uppmärksammat felet.
    Om det gått flera dagar nu kommer ju dottern bli besviken istället för om felet uppmärksammades på en gång.
    Säga till en gång så förstår även en tonåring att det blev fel, att komma flera dagar senare när hon tror att hon fått pengarna kommer ju nu göra henne besviken.
    Har ni inte vetat om förväxlingen så ok annars tycker jag att ni gjort fel som väntat i flera dagar och dragit ut på det.

• Anonym (Mio)

Vi visste såklart inget förrän nu. Pengarna är från min pappa. Dottern fyller år också och kuvert hade blandats ihop.

• Anonym (tonårsmamma)
    Anonym (tonårsmamma) skrev 2024-12-27 11:27:32 följande:

Från vem är pengarna?
    Var givaren med på jul när dottern fick pengarna?

var det typ dina föräldrar som skulle ge dig 5000 och dottern 500 kunde dom säga oj nu blev det fel och dottern säkert förstått det.
    eller om givaren inte var med ni då föräldrar uppmärksammat felet.
    Om det gått flera dagar nu kommer ju dottern bli besviken istället för om felet uppmärksammades på en gång.
    Säga till en gång så förstår även en tonåring att det blev fel, att komma flera dagar senare när hon tror att hon fått pengarna kommer ju nu göra henne besviken.
    Har ni inte vetat om förväxlingen så ok annars tycker jag att ni gjort fel som väntat i flera dagar och dragit ut på det.

Kom inte med, men ni får ju förklara för dottern att det blev fel och att en förväxling skedde och säga att givaren tänkt att 5000 var föräldern och 500 till dottern ( om det är förälder och barn) tonåringen förstår säkert även om besvikelsen blir stor.
Svar på tråden Tonåringen fick för mycket pengar