• Anonym (J.J)

Inget sex

Jag och min sambo har varit tillsammans i 27år. Vi har väl aldrig haft ett jättebra sexliv, förutom första året. Hon har alltid sagt att jag har ett betydligt större sexbehov än vad hon har. Senaste 2 åren har vi haft sex ungefär 5gånger men däremot ger hon handjob 1gång i veckan, då hoppas jag naturligtvis att vi ska gå vidare, men tyvärr så blir det inget mera. Jag tar det mesta av matlagning, städning för att hon ska ha mera energi, men det enda som händer är att hon går ut på promenader i stället, 2gånger om dagen på helgen.
     Det enda hon säger är att hon inte har någon lust till sex överhuvudtaget, hon har tex aldrig onanerat för det är bara äckligt. 
    Jag är 54år och hon är 50år Och vi har barn som är 20,18 och 14år.
    Det.börjar kännas ohållbart i längden.
     Finns det flera som lever så här, eller någon som har något tips eller bra råd hur vi ska gå vidare.

• Svar på tråden Inget sex
  • Anonym (blirintebättre)

Sex är som med allt annat, en del har intresse för det och andra inte, och en del vill bara inte göra det med dig eller mig

Uppenbarligen har hon inte intresse för sex, eller inte sex med dig, och du kommer inte kunna få henne mer intresserad av det, oavsett hur mycket du kommunicerar, städar, lagar mat, KANSKE om du gör någon stor förändring med dig själv, typ börjar träna men frågan är om det är värt mödan om hon ändå inte velat ha sex innan.

Antingen fortsätter du leva med en kvinna som inte har intresse för sex eller så gör du slut och försöker leta någon som vill ha sex med dig innan det är för sent.

Å andra sidan kan du ju alltid ta upp att du vill ligga med andra, om hon ändå inte har lust att ligga så har hon väl ingen anledning att vara sur om du gör det med en annan kvinna, men då tror jag det är enklare att leta någon ny helt och hållet istället.

• Anonym (Ja)

Ja det är ungefär samma hos mig/oss. Har varit ett par i mer än 30 år och jag är kvinnan. Min partner blev psykiskt sjuk för några år sedan och vi fick kämpa mycket för att han skulle bli bra/bättre. Nu försöker vi väl att få igång nåt på det sexuella planet igen, men det är svårt och går långsamt framåt. Har egentligen inget bra tips att ge, Men tror det är viktigt att ni pratar om det så ni kan ta tag i problemet, kanske hos en terapeut.

• New  Dawn

Du skriver att ni aldrig haft ett jättebra sexliv...i 27 år...
    Inte konstigt att hon inte är intresserad av sex. 
    Dessutom, är det osannolikt att ni skulle få bättre sexliv nu... Efter så många år. 
    Fint att hon ändå ger dig njutning, men det kan hända att sex för henne är mer en plikt. Då riskerar man ofta att tappa lusten. 
    När man varit tillsammans så länge är det många faktorer som gör att en relation är på ett visst sätt. 
    Det är jättebra att gå promenader. Det tror jag inte är något hot mot erat sexliv i sig. Däremot kan känslorna bakom vara det. Hon kanske inte trivs i relationen, och behöver "komma från"
    Jag tror att erat problem med sexlivet, är mycket större än att bara handla om sex. 
    Några frågor att ställa är, har ni kul ihop? Har ni emotionell närhet? (Dvs att ni pratar om hur ni känner, att samtalen är givande på olika sätt.) Har ni ickesexuell närhet? Känner du dig älskad? Tror du att hon känner sig älskad? Hur tror du att hon har upplevt erat sexliv? 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (J.J)

Det sista jag gör är att tjata, för det tror jag inte skulle hjälpa ett dugg. 

• Anonym (Vimsan)

TS får ursäkta att jag nästan börjar skratta. Jag som kvinna i motsvarande situation med en man som inte är speciellt aktiv i sängen längre.

Det som är så roligt är att jag tänkte motsvarande agerande att min man skulle ge mig ett handjobb en gång i veckan och tanken på hans min om jag skulle föreslå det var så kul!

• Anonym (GirlyGirl)

Det där låter hemskt. Varför vill man stanna kvar? 
    För mig hade det aldrig funkat. 
    Sex är för mig mer än njutning, det är där jag och min partner hittar tillbaka till varandra. 
    Hade det där dött ut så lever man bara ihop med en vän. 

Jag hade helt ärligt lämnat relationen. Som låter död. 
    Ni båda förtjänar ett liv rikt på närhet och sex. Och kan hitta den glöden med någon annan. 

• Anonym (blirintebättre)
    Fniluren skrev 2024-12-27 10:29:35 följande:

Stackars henne som känner sig tvingad att ge din äckliga kuk ett handjobb en gång i veckan. Troligen så vill hon inte se din lilla metmask överhuvudtaget men för att slippa ditt tjat så "ställer hon upp" (ergo begår övergrepp mot sig själv). Fräsch du är!

Visst, jag tycker det låter sjukt avtändande och jag hade aldrig velat få ens en puss eller kram av en kvinna som var så ointresserad av mig.

Men samtidigt så är det ju också fruns eget ansvar att säga nej, om hon nu tycker att hennes man har en "äcklig kuk"/"liten metmask" så borde hon vägra göra något sexuellt med sin man, och känner hon sig tvingad till att ställa upp på sexuella handlingar så borde hon omedelbart kontakta kvinnojour för hjälp. Varför gör man något sexuellt med någon man inte vill göra det med?

Självklart ska män hålla sig till kvinnor som VILL ha sex och låta kvinnor som inte vill ha sex vara ifred.
    Men det är ju också kvinnors ansvar att inte ställa upp på sex med män som ni känner er äcklade av, och känner ni er tvingade eller överfallna bör ni omedelbart anmäla och söka er till kvinnojour
  • Anders1970
    Anonym (J.J) skrev 2024-12-27 09:20:24 följande:
    Inget sex

någon som har något tips eller bra råd hur vi ska gå vidare.

Du berättar sakligt att du vill skiljas som vänner, med fortsatt vänskap. Klart. Detta går ej att lösa.
  • Anonym (Suck)

Stackars henne som känner sig tvingad att ge din äckliga kuk ett handjobb en gång i veckan. Troligen så vill hon inte se din lilla metmask överhuvudtaget men för att slippa ditt tjat så "ställer hon upp" (ergo begår övergrepp mot sig själv). Fräsch du är!

Tänk på hur du uttrycker dig. Hade du själv tyckt det känts bra om någon benämnt din fitta som äcklig och sladdrig? Du känner inte TS och vet inget om varken hans kuk eller varför hans fru väljer att runka av honom varje vecka. 
  • KimLinnefeldt

Du är 54 år? Då kan du ha 35 år kvar att leva. Hur vill du ha ditt kärleksliv under de kommande 35 åren?

Ställ ultimatum, berätta att det här är avgörande för om du ska fortsätta att leva med henne.

Barnen är så stora att de inte tar någon djupare skada av att ha föräldrarna på olika håll.

• Anonym (anonym)

Om sexlivet var dåligt redan före barnen är det osannolikt att det kommer att förbättras nu. Kan du inte tänka dig att leva resten av ditt liv så här återstår nog tyvärr bara separation.

• Anonym (J.J)

Hur kan en person skriva något så elakt om en person som man inte känner. Jag skrev en fråga för jag vill verkligen ha råd om detta. detta svar kändes jättetufft att läsa. Det är helt min sambo som vill detta och säger att hon uppskattar att se mig njuta. Jag har ej ens nämt att hon ska ge mig handjob.
  • Anonym (Oj)

Du förtjänar mer! Min man är 53 år, jag är visserligen 14 år yngre men nog har vi sex. Att vara över 50 är ingen ålder. Dumpa den där tråkmånsen och ut dejta någon roligare. Någon gång i veckan vill man ju ligga åtminstone. Hon verkar torr som fan, fattar inte hur du står ut

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Fniss) skrev 2024-12-29 22:33:05 följande:
    Och du har daddy issues. Fräscht.
    Han är 14 år äldre, inte 40 år äldre. Vi har för övrigt varit ihop i många år och har sunt äktenskap. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Vimsan) skrev 2024-12-27 17:05:47 följande:

TS får ursäkta att jag nästan börjar skratta. Jag som kvinna i motsvarande situation med en man som inte är speciellt aktiv i sängen längre.

Det som är så roligt är att jag tänkte motsvarande agerande att min man skulle ge mig ett handjobb en gång i veckan och tanken på hans min om jag skulle föreslå det var så kul!

SkrattarSkrattande
Svar på tråden Inget sex