• rosbusken

Gravidsymtom varje månad!

Fick idag min mens, igen... Var 5.e försöket att bli gravid sen i somras, varje gång med hjälp av ägglossningstest.

Blir så frustrerad att varje gång (av dessa 5) mellan ägglossning och mens ha värk i livmodern, mest på kvällen. Denna cykel hade jag väldigt ont i livmodern en kväll, för en vecka sen cirka.
    Det känns verkligen som att min kropp reagerar på att få in en massa spermier efter sex vid ägglossning= värk i limodern och äggstockar i en dag som sen övergår till värk mestadels på kvällen när jag tar det lugnt.
    Antingen jobbar kroppen emot mig eller med mig! Känns som att kroppen försöker göra mig gravid i flera dagar men fallerar att låta ägget fästa 😞
    Är det någon annan som har samma frustration?! Varför måste dessutom pms och gravidsymtom vara samma?! Moder natur spelar ett elakt spel mot oss som försöker blir gravida 😡

• Svar på tråden Gravidsymtom varje månad!
  • Babybooom24

Hej,

Vet exakt vad du menar, jag hittar också gravidsymptom varje månad eftersom man vill så gärna. Även om symptomen är fysiska och faktiskt finns där så översätter man dom *läs googlar på familjeliv varje dag* haha efter nya symptom. 
    Vi har haft oskyddat sex sedan maj förra året så vi börjar bli väldigt frustrerade över att det inte fungerar (tagit ÄL-test varje månad som visat positivt). 

Har du testat något mer än att ta ÄL-test?

• rosbusken
    Babybooom24 skrev 2025-01-18 14:43:35 följande:

Hej,

Vet exakt vad du menar, jag hittar också gravidsymptom varje månad eftersom man vill så gärna. Även om symptomen är fysiska och faktiskt finns där så översätter man dom *läs googlar på familjeliv varje dag* haha efter nya symptom. 
    Vi har haft oskyddat sex sedan maj förra året så vi börjar bli väldigt frustrerade över att det inte fungerar (tagit ÄL-test varje månad som visat positivt). 

Har du testat något mer än att ta ÄL-test?

Skönt att höra att någon känner likadant! Vi har försökt sen juni men med en månads uppehåll pga sjukdom.
    Har testat med ÄL-test varje månad. Har du?
    Jag har bm imorgon 🙃 Har knappt känt av några symtom alls denna gången, är beredd på negativt... Nu ikväll dock värk i magen och sidan på brösten. Haft ett jäkla temperament idag så kan ju lika gärna vara PMS 🙄
Svar på tråden Gravidsymtom varje månad!