Ohyfsat att salta extra när man blir bjuden på mat?
Vad säger ni panelen? Är det ohyfsat att salta/peppra extra när man blir bjuden på mat? Skulle ni bli förolämpade om ni bjöd på mat och sällskapet saltar/pepprar sin tallrik?
Vad säger ni panelen? Är det ohyfsat att salta/peppra extra när man blir bjuden på mat? Skulle ni bli förolämpade om ni bjöd på mat och sällskapet saltar/pepprar sin tallrik?
Om man är på en finare middag eller är inbjuden hos en familj man inte umgåtts med tidigare hade jag inte saltat.
Men om någon vi bjudit in vill ha mer salt hade jag inte alls tagit illa upp. Smaken är olika och det är inget konstigt med det.
Man smakar på maten, därefter är det ok att salta/peppra måttligt.
Nej man har olika preferenser. Man får salta hur mycket man vill.
Jag förmodar att vi alla lika spänt inväntar Tant Förmeehrs lilla novell om ämnet. Inte osannolikt att den levereras till tråden under morgondagen.
Man smakar först innan man gör det.
Senast ikväll bad en middagsgäst om salt (det händer ytterst sällan dock). Klart man ska få salta om man vill det.
Jag hade absolut inte tagit illa upp, däremot tycker jag inte att det är för mycket begärt att man smakar först innan man gör det. Om man dessutom säger något i stil med "det var väldigt gott - lite mer salt kommer bara förhöja det ännu mer för mig" kan ingen bli upprörd.