• AlexandraCissi21

Resultat KUB

Hej! 

läser och läser angående resultat av KUB och blir inte klok. Mitt resultat Visar 1:1777 för trisomi -21. Bm sa att det var en bra siffra men vad jag kan läsa mig till är det inte alls bra..eller missar jag något? Är första barnet och NUPP visar 1.40mm. Trisomi 13 och 18 visar 1:20.000. bm sa att inget Nipt behövs. Oroar jag mig i onödan? 

• Svar på tråden Resultat KUB
  • Anonym (Hm)

vi hade ganska liknande resultat med vår första dotter och jag tyckte då att resultaten var skitbra. Hon föddes helt frisk. Med andra dottern var resultatet extremt mycket högre, 1:50000 någonting och då förstod jag skillnaden 😂 men jag tycker inte du ska oroa dig. Det är fortfarande en fin siffra 😌

• AlexandraCissi21

Tack för svar! 

då är siffrorna kanske inte något konstig..men man blir ju inte klok av allt som står och vad bm pratar om ibland😅 
    då ska jag lugna mig o njuta. Tack! 

• Meddelande borttaget
  • Anonym4848
    AlexandraCissi21 skrev 2024-12-27 09:26:33 följande:

Tack för svar! 

då är siffrorna kanske inte något konstig..men man blir ju inte klok av allt som står och vad bm pratar om ibland😅 
    då ska jag lugna mig o njuta. Tack! 

Tänk såhär, om ni skulle få 1777 st barn med samma riskförutsättningar, skulle 1 av dem ha trisomi 21. Eller 1/1777= 0,05627462% risk att barnet har trisomi 21.
Svar på tråden Resultat KUB