• Anonym (Arg)

Förskolan serverar min 1 åring mjölk!

Mitt barn är 1 år och går på förskolan. Nyligen fick jag veta att mitt barn serveras mjölk till ibland lunch men alltid vid mellanmålet. Dom säger att dom följer livsmedelsverket och dom avråder barn under 2 år att dricka mjölk. Kan jag anmäla detta på något sätt? 

Man har inte ens frågat mig om lov. 

• Svar på tråden Förskolan serverar min 1 åring mjölk!
  • Jemp

Finns ingen sådan avrådan. Självklart kan du inte detaljstyra vad ditt barn får för kost (utöver allergi etc).

• Anonym (G)

Länka till den avrådan.

• Meddelande borttaget
  • Villhaentredje

Jobbar i förskolan och har aldrig hört talas om någon avrådan. Hade hamnat i chock om någon anmälde mig för att servera mjölk 😂

• Raggartjejen
    Anonym (Arg) skrev 2024-12-26 17:48:26 följande:
    Förskolan serverar min 1 åring mjölk!

Mitt barn är 1 år och går på förskolan. Nyligen fick jag veta att mitt barn serveras mjölk till ibland lunch men alltid vid mellanmålet. Dom säger att dom följer livsmedelsverket och dom avråder barn under 2 år att dricka mjölk. Kan jag anmäla detta på något sätt? 

Man har inte ens frågat mig om lov. 

Det enda jag hittade gäller opastöriserad mjölk som kan sprida bakterier hos barn upp till 10 år, gravida, äldre och personer med nedsatt immunförsvar. 
    Men inget om vanlig mjölk. 
  • Anonym (Wtf)

TS inlägg är skäl nog för orosanmälan.

• Anonym (An)

Om veganer för kräva att deras barn äter inte kött då du kan kräva att barnen dricker inte mjölk.

Mjölk är inte nyttigt och dessutom äckligt?

Svar på tråden Förskolan serverar min 1 åring mjölk!