• Anonym (What)

Hans tjejkompisar är hemska mot mig

Hej allihopa. Jag har ett problem, kanske kan jag få råd eller har någon varit i samma sits? 

Jag har träffat en kille i ca 2-3 månader, vi gillar varann mycket och har kul tillsammans. 

Jag har träffat nästan alla hans killkompisar och dom är skittrevliga och bjuder alltid in mig på ?deras? saker. 

Tjejkompisarna däremot? 

Jag har märkt i tidigare relationer att många tjejkompisar kan bli svartsjuka när deras killkompis skaffar flickvän och blir nästan flörtiga med killen (jättemärkligt beteende). 

Nåväl. Här kommer ett urval av vad hans härliga tjejkompisar gör: 

Tjejkompis nr 1. Har alltid varit glad och trevlig mot mig tills hon fick veta att jag och han umgås. Andra i vår närhet märkte att hon en gång blev svartsjuk och ville inte ens sitta med oss, jag försökte istället gå fram till henne men då gick hon bara och är aldrig med när jag är med. 

Tjejkompis nr 2. Henne träffade jag på en födelsedagsfest och både jag och andra i sällskapet märkte att hon var närgången med min kille, hon sa bara snabbt hej till mig men bjöd inte in mig i samtalet fast jag satt bredvid och försökte prata (blev ignorerad). Jag var inte kvar på festen men sen berättade min kille att hon hade gått fram till honom och börjat vara närgången och slickat på hans hals (hon har också pojkvän ska tilläggas). 

När vi ses nån vecka senare ute på krogen så tar jag upp detta med henne, att jag finner det respektlöst att göra sådär när hon vet att vi ses + att hon har ju själv kille. ?Men jag gör så på alla mina killkompisar? jaha men jag vill inte att du ska göra så. Sen fortsatte samtalet vidare om annat. 

Igår fick jag höra att hon förvrängt denna historia totalt och sagt att dom två har hållit på och strulat hela kvällen, något jag absolut inte har påstått då min kille själv berättat vad som hände, jag hade aldrig fortsatt vara med han om det var så och jag förstår inte hur hon kunde få det korta samtalet att bli som ett påhopp och totalt ljug från hennes sida. Så nu är hon och hennes kille jätteupprörda för att ?jag anklagat henne för detta? och totalt tagit bort själva grejen det egentligen handlade om. Jag blev väldigt upprörd över detta och frågade vad fan som hände egentligen men han sa samma sak och han hade ju ?knuffat? bort henne när hon var på honom. Men nu när han hörde detta vet han inte vilka han ska tro på, det kändes som han tog hennes parti. Jag vet vad jag sagt och jag står vid det. 

Tjejkompis nr3 och fd jobbkompis. Har sedan vi börjat ses tjata på honom att vi tre ska ha trekant och det har hänt vid flertal tillfällen. Jag har ingen aning om vem det är och har sagt att han måste ju säga åt henne att sluta skriva. Vet ej om han gjort det. 

Tjejkompis nr4. Någon han känt sen barnsben. Hon har han inte ens pratat om men igår var dom så himla bra vänner. Jag ville gå ut igår efter julfirande men det ville inte han, sa han flera ggr. Tills hon hör av sig till honom på morgonen och säger att nu måste dom faktiskt vara med varann och att hon ska köra ?min mamma har dött? kortet och då kan han minsann inte säga nej. (Jag läser konversationen). Då säger han att han måste ju vara med henne nu för annars får han dåligt samvete. Denna tjej + nån killkompis var hos honom igår innan utgången. Imorse märker vi att nån har kastat ett av mina örhängen i hans tvättmaskin och det andra är lagt i en burk med salva (en burk jag inte ens visste fanns för den är för högt upp för mig att nå). Vem gör ens så? När jag träffar henne ute presenterar han inte mig utan säger bara att hälsa nu så ni får det överstökat. Jag hejade och presenterade mig och sen fick jag höra att hon sagt till honom va otrevlig jag var. Jag gick till deras sällskap där hon och den andra tokan satt med, då blev alla tysta och ingen pratade med mig. Det kändes hemskt rent ut sagt. 

Ikväll hör ännu en tjej av sig och tjatar att han ska komma ut och umgås, ingenting är ju lika kul om inte han är med osv osv. 

Tycker det är så konstigt för i början när vi sågs sa han att han inte ens har nå tjejkompisar, att han ev träffar nån på krogen ibland. Men nu hör precis alla av dom av sig till honom och utesluter mig och är rent av otrevliga. 

Jag ska påtala att alla dessa individer är 30+. 

Vi har pratat om detta men kom ingenvart egentligen, idag skulle vi ha en dejt bara han och jag då han helt plötsligt säger att det hade varit roligare om fler var med. Jaha sa jag bjud in fler då. ?Nej jag kan ju inte det nu för du gör dig ovän med alla? och detta har han sagt flera ggr under dagen, tillslut låg jag bara och grinade för jag var så matt och less. 

Jag vet inte vad jag ska göra mer än att säga hej till dessa individer, då de inte bjuder in till samtal direkt. 

Jag känner nästan att jag vill skita i allt för att skulden läggs på mig och det är bara obehagligt. Det känns som det är jag som skulle vara problemet här. 

Nu blev det långt, men behövde verkligen skriva av mig. 

Vad göra? 

• Svar på tråden Hans tjejkompisar är hemska mot mig
  • Anonym (Tyra)

Gör slut. 

Du mår inte bra i den här relationen och ni dejtar ju bara.

Jag har varit med om nått liknande. Visade sig sen att den där tjejkompisen var någon han hade lite väl kul med, om du förstår vad jag menar..

• Anonym (Rob)

Låter som en riktig player du har hittat.  Så många brudar som är efter honom... 

• NinniQX

Men usch, jag blir bara matt av att läsa. Inga av våra kvinnliga vänner beter sig sådär. Hur gamla är dom nu igen? 15 år? 

• Anonym (Anna)

Låter sjukt ärligt talat. Tror han har ihop det med många av dessa tjejer och han verkar också tycka om det drama detta skapar. Sen skyller han på dig, han gaslightar dig. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Tjej 1: gjorde inget fel. Ville umgås med andra, har inget med Dig att göra. 

Nr2: verkligen inte din sak att säga åt henne någonting, det är han och enbart HAN som ska säga ifrån i så fall. Varför berättar han ens nåt sånt för dig? Skum kille/pojke.

Nr3: igen varför berättar han sånt för dig? Dessutom är det ju inget som stör dig? 

Äh... felet ligger INTE hos någon av tjejerna utan hos pojken du träffar. Tror definitivt att han har varit/är sexuellt intresserad sv alla dessa tjejer. Har med största sannolikhet legat med allihop och gör det troligen fortfarande ibland. 

• Anonym (K)

Det verkar som att han har haft ganska gränslösa relationer till de där tjejerna tidigare. Kanske inte medvetet, men de verkar tro att han har varit intresserad. Nu lägger han allt skit på dig och tar deras parti. Gör slut.

Och jag kan också tillägga att alla tre tjejerna beter sig som idioter på varsitt sätt. Barnsliga, svartsjuka, närgångna. Patetiskt.

• Anonym (Moa)

När jag läste det trodde jag att hela gänget var i yngre tonåren.

• Anonym

Antingen är det något fel på FYRA tjejer eller så fattas det något hos en...

• Anonym (Lägg ner)

Låter mer som att det är han som är problemet och har en gränslös relation till tjejerna. Ingen du bör dejta, med andra ord.

• Anonym (Va)

Nej den där hade jag lämnat direkt.

Behöva slåss om sin partners uppmärksamhet? Nejtack.

Och ja, troligtvis har han haft sex med samtliga.

• Anonym (Avsluta)

Haha när jag läste kände jag att det är så skönt att vara vuxen (är 31) och den där kaos-åldern (typ 16-21) är över. Men ni är alltså i min ålder...

Misstänker också att han haft/har ihop det med flera av dessa kvinnor. Ni har bara dejtat några månader så avsluta nu innan det blir för seriöst. 

• Anonym

Glöm inte att din pojkvän deltar i och är medskyldig till detta högstadiedrama.
    Det är han som ska sätta gränser kring sig själv och er som par. 
    Du ska inte göra det.

• Anonym (H)

Svårt att tyda denna märkliga situation. Eftersom jag inte känner dig och bara hör från en part - skulle jag säga att antingen är du en svartsjuk och överannalyserande person eller så har din pojkvän inte rent mjöl i påsen. Svårt att se att så många andra tjejer felar. 

• Anonym (What)

Jag har nu försökt prata med honom om detta två ggr men han förstår inte alls min synvinkel, vilket verkligen har gjort mig sjukt osäker på allt. När jag nämnde en av dom där tjejerna så blev han jättearg och skrek båda gångerna och gick iväg. Vet inte hur jag ska tolka det. Ibland känns det som jag bara överdriver och sen blir jag bara ledsen och tycker det är så tråkigt att han inte lyssnar på mig.. det är så lätt att ge andra råd i sånna här situationer än att veta vad man själv bör göra. Jag vet inte vad mer jag kan göra än att säga hur jag känner.. Vet inte om jag kan fortsätta detta om det fortsätter såhär. Jag är värd mer än så. 

• Anonym (Red)
    Anonym (What) skrev 2024-12-30 01:00:58 följande:

Jag har nu försökt prata med honom om detta två ggr men han förstår inte alls min synvinkel, vilket verkligen har gjort mig sjukt osäker på allt. När jag nämnde en av dom där tjejerna så blev han jättearg och skrek båda gångerna och gick iväg. Vet inte hur jag ska tolka det. Ibland känns det som jag bara överdriver och sen blir jag bara ledsen och tycker det är så tråkigt att han inte lyssnar på mig.. det är så lätt att ge andra råd i sånna här situationer än att veta vad man själv bör göra. Jag vet inte vad mer jag kan göra än att säga hur jag känner.. Vet inte om jag kan fortsätta detta om det fortsätter såhär. Jag är värd mer än så. 

Ja det är du! Det är han och bara han som gör fel här; lyssna på de andra, så många red flags, han beter sig som en attention whore och en player! Jag hade dumpat honom kallt, hårt och brutalt och gått vidare med huvudet högt. Det lär svida ordentligt, players gillar kontroll och att ha alla efter sig. Visa honom ditt värde. Han får lära sig vad som händer när man beter sig så.
Svar på tråden Hans tjejkompisar är hemska mot mig