• Harnok

Är inte världen och livet hemskt?

Jag har tänkt mycket på detta senaste tiden och jorden och världen är fullt av misär. Den psykiska ohälsan har den någonsin varit större?

Människor blir utsatta för hemska brott, mår psykiskt dåligt och många av oss lever ensamma och får aldrig ens en kram. Vissa av oss får aldrig uppleva den första kärleken. Varför ska vi ens fortsätta leva? För att jobba?

• Svar på tråden Är inte världen och livet hemskt?
  • Anonym (Filosofen)

Jo, livet och världen är i många avseenden hemsk. Men det betyder inte att det även finns mycket som ger dom flesta människor hopp.

• Tecum

Ja det mesta i världen är hemskt och många människor är hemska. Därför gäller det att ta tillvara de få glädjeämnen som finns, god mat, sex, goda vänners sällskap och en bra bok!

• Anonym (Rob)

Lär dig att trivas i ditt eget sällskap.  Så ska du se att dagarna blir roligare.

• Lynx123

Men livet är också vackert och fantastiskt. Massor av fina människor, glada hundar och gosiga katter. Bra musik, intressanta platser, spännande litteratur och egen kreativitet. Det finns också mycket fint man kan göra för andra.

• Anonym (J)

Jag håller med. Den enda gången man tyckte det var roligt var väl i barndomen, då visste man ingenting. absolut ingenting.

• Anonym (J)

Det största problemet man hade var väl om man hann cykla ner till macken för att köpa daim innan macken stängde om 5 min, ungefär 

• SolXOXO

Jag vill gärna gå tillbaka till barndomen försöker väcka liv i barnet i mig genom att leka mer typ dansa, spela teater, sjunga osv. inte bry sig så mycket om hur en framstår i andras ögon.

Försöka utgå från något oskyldigt,nyfiket, som kan förundras över saker och använda sin fantasi i vardagen

det hjälper mig att umgås med barn, volontärarbetade med barn och fick leka och skratta känns som jag var glad för första gången på åratal!
    Volontärjobb eller delta i välgörenhet var  bra sammanhang för då ser jag det finns andra som bryr sig och lägger sin energi på goda saker.

• Freddie K

Jag tänker som så att livet blir lite vad man gör det det. Fast ok, jag brukar heller inte få så många kramar och jag undrar varför jag ska jobba när det inte är till någon glädje för någon, men då tänker jag att jag gör ändå skillnad, även om det inte alltid känns så och livet kan vara ganska underbart ibland. Det gäller nog att se allt bra här i livet istället för att hänga upp sig på allt det dåliga och det man inte kan påverka. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Är inte världen och livet hemskt?