Blödningar graviditet
Jag vill skriva det här inlägget för att jag kände mig ensam i min graviditet med dessa besvär, och kände att jag inte kunde få några ordentliga svar via vården, vilket är förståeligt men otroligt läskigt, kanske kan mitt inlägg hjälpa någon gravid kvinna med liknande besvär.
Jag fick min första lilla blödning i vecka 8. Det var inte speciellt mycket men det var blod i trosan och det kom på pappret när jag torkade mig.
Jag ringde vården men fick till mig att är det ett missfall på gång kan man ändå inte stoppa det så de fanns ingenting de kunde hjälpa mig med.
Den andra blödningen kom i vecka 14.
Då kom det ganska mycket blod när jag var på toa, det såg ut som en mens.
Efter det fortsatte jag ha rosa flytningar i 1-2 dagar.
Sedan fortsatte mina rosa/blod blandade flytningar till och från hela min graviditet.
Jag var inne vid 3 tillfällen och gjorde vaginala undersökningar och tog prover och gjorde tester men fick aldrig något svar på varför jag hade dessa små blödningar.
Det var en otrolig stress hela graviditeten och ffa när jag aldrig kunde få svar på varför jag blödde.
Idag är min dotter 3 månader och är en frisk underbar liten tjej.
Ingen graviditet är den andra lik, men kanske har någon liknande besvär och kanske kan detta lugna någon lite. 🙏🏻