• Anonym (Tim)

Är det inte en bra julklapp?

Att ge en elvisp till sin partner som nyligen flyttat till eget?

• Svar på tråden Är det inte en bra julklapp?
  • Fiona M

Hur ofta använder hen elvisp i vardagen?

Spontant tycker jag det är omtänksamt med ngt hen inte har men kan behöva till nya hemmet, men också lite tråkigt.

• Anonym (Romance)

Spela roll, det är väl ändå för sent nu. Hon blev arg. Köp något romantiskt till nästa flickvän, Tim.

• Anonym (Olika)

Det varierar från person till person. Är det din partner så är det rimligt att anta att du känner personen och vet vilken typ av presenter hen uppskattar.

• Anonym (Tim)
    Lynx123 skrev 2024-12-24 21:54:33 följande:

Nja....bara om hen bett om en.

Jag frågade för jag fått presentkort från jobbet, och där kunde man välja en sån. Hon tyckte det var konstigt att få den.
  • Anonym (Romance)
    Anonym (Tim) skrev 2024-12-24 22:16:54 följande:
    Jag frågade för jag fått presentkort från jobbet, och där kunde man välja en sån. Hon tyckte det var konstigt att få den.
    Du tänkte aldrig på att ge henne något romantiskt? Eller i alla fall något som inte var en opersonlig present från ditt jobb?
  • Fiona M
    Anonym (Tim) skrev 2024-12-24 22:16:54 följande:
    Gav du bort din jobbpresent? Ja, det lät snålt.
  • Zoegazz

Tråkig present. Inget ovanligt för män verkar det som. 
    Tips inför framtiden:
    Smycken 
    Lyxiga underkläder 
    Finare serveringsglas/fat
    Någon upplevelse eller vistelse på spa
    I brist på annat, presentkort där utbudet är stort så hon kan välja själv 

• Anonym (Tim)
    Fiona M skrev 2024-12-24 22:36:40 följande:
    Gav du bort din jobbpresent? Ja, det lät snålt.
    Vad spelar det för roll vem som betalar? om jag fått en resa från jobbet och gav den till henne, hade det också varit snålt?
  • Anonym (Hej TS)
    Anonym (Tim) skrev 2024-12-25 09:13:41 följande:
    Vad spelar det för roll vem som betalar? om jag fått en resa från jobbet och gav den till henne, hade det också varit snålt?

Det är din brist på engagemang och omtanke som är problemet. Du funderade inte ut nått själv utan var snål nog att ge henne nått som du själv fått och där kunde du inte välja något hon ville ha utan en praktiskt grej som hon inte har stor användning för idag. 

Gissningsvis är ni unga med tanke på att hon precis flyttat hemifrån. Då hoppas man på något mer romantiskt eller fint från sin partner. Det hade funkat bättre att plocka nått från listan som hon pratat om att hon ville ha. Ex fin ljusstake, lyxigt doftljus, vas etc. Men det kanske även hade passat bättre som en inflyttningspresent istället för julklapp. 

Svar på tråden Är det inte en bra julklapp?