• Anonym (Bosse60)

Tv luktar parfym

Hejsan. Jag köpte nyligen panasonic tv 32 tums som är minst 10 årgammal. Den fungerar bra förutom en sak, den luktar PARFYM när man har på den ! 😏 Är det någon här som vet ett knep att få bort det ? Jag har provar torka tvn runt om med en blandning bikarbonat/vatten, utan nån större effekt. Nästa steg kanske är att torka den med ättiksprit/vatten, men är tveksam till att det hjälper. Nåt annat tips som finns ? Jag måste vädra hela rummet efter att haft på tvn, det är ju inte kul...Förstår inte var den här lukten kommit från, luktar som parfymerat tvättmedel, typ....😆

• Svar på tråden Tv luktar parfym
  • Anonym (Burn)

Troligen har de du köpte den av använt mycket parfym både på sig själva och i hemmet. Skulle gissa på att det kan ha satt sig i själva tv:n också och det kan ju kanske försvinna (liksom brännas bort)?av sig själv. men om det är impregnerat i plasten också är det nog svårare att bli av med. Trist!

• Anonym (Bosse60)

Joo kan vara så tydligen, men att det ska sätta sig i en tv visste jag inte Drömmer Det märkliga är att jag har köpt två andra prylar här där jag bor som luktade likadant ! En mikrovägsugn och en säng, fick sälja båda...😁 Och all dessa tre prylar kommer från utländska personer, men det är inte samma, märkligt....

• Anonym (Burn)
    Anonym (Bosse60) skrev 2024-12-24 22:25:03 följande:

Joo kan vara så tydligen, men att det ska sätta sig i en tv visste jag inte Drömmer Det märkliga är att jag har köpt två andra prylar här där jag bor som luktade likadant ! En mikrovägsugn och en säng, fick sälja båda...😁 Och all dessa tre prylar kommer från utländska personer, men det är inte samma, märkligt....

Jahapp, så du har köpt tre saker av "utlänningar"? Vad har det med saken att göra? 
Svar på tråden Tv luktar parfym