• Anonym (TS)

Glömde vegetarisk korv framme ca 4-5 timmar

Är gravid i vecka 32.. Hade köpt vegetarisk korv (vegansk, färsk alltså inte fryst, gjord på ärtprotein) för att jag ska göra korvstroganoff. Jag ställde in den i kylen när jag hade handlat men sen när jag skulle flytta om och göra plats för rödbetssallad som jag hade gjort tog jag ut den och glömde ställa in igen, märkte det inte förrän efter ca 4 timmar. Den är oöppnad. Det borde väl inte vara någon fara att äta den om jag steker den ordentligt? Eller vad tror ni? Listeria dör väl iallafall när den värms upp? Och dessutom var den ju inte öppnad.

Passar på att fråga också, prinskorven (kalkon) som jag hade köpt glömde jag i kassen i ca 2 timmar innan jag ställde in den. Det är inte jag som ska äta den (är vegetarian) utan barnen och sambon men det borde väl vara lugnt? Brukar inte riktigt vara så virrig men var av förklarliga skäl lite stressad dagen innan julafton :) 

• Svar på tråden Glömde vegetarisk korv framme ca 4-5 timmar
  • Anonym (d)

Jag hade inte tvekat på några av dom. Tillaga, njut och var snabb på att stoppa ev rester i kylen när ni ätit klart!

Svar på tråden Glömde vegetarisk korv framme ca 4-5 timmar