• Anonym (M)

Omvänt transfenomen

Jag undrar om det är fler som upplevt eller har erfarenhet av omvänt transfenomen, dvs andra människor tror du är trans "åt andra hållet"?

I mitt fall så är jag av manligt kön men har transitionerat medicinskt i några år, men mitt juridiska namn är inte ändrat och pga osäkerhet till min kropp klär jag mig fortfarande "könsneutralt". Jag har flera gånger fått intrycket av att andra människor uppfattar mig som transman. Känns också ännu svårare att berätta hur det egentligen ligger till pga det.

• Svar på tråden Omvänt transfenomen
  • Lynx123

Förlåtom jag är trög så här på julmorgonen men menar du att du föddes som man men nu är transkvinna? Och att folk tror att du föddes som biologisk kvinna men misstas för transman?

Hur det än är med den saken så vill jag att du ska veta att du är precis lika bra och fin som du är. Skulle det kännas bra att få klä dig som det kön du identifierar dig med? Tänker att du kanske skulle må bra av det. Ett annat allternativ är att bara köra ditt eget race och strunta i vad andra tänker.

Önskar dig allt gott!

• Anonym (M)
    Lynx123 skrev 2024-12-24 07:05:39 följande:

Förlåtom jag är trög så här på julmorgonen men menar du att du föddes som man men nu är transkvinna? Och att folk tror att du föddes som biologisk kvinna men misstas för transman?

Hur det än är med den saken så vill jag att du ska veta att du är precis lika bra och fin som du är. Skulle det kännas bra att få klä dig som det kön du identifierar dig med? Tänker att du kanske skulle må bra av det. Ett annat allternativ är att bara köra ditt eget race och strunta i vad andra tänker.

Önskar dig allt gott!

Precis, det är det intrycket jag fått. Jag har inte riktigt kommit till att våga vara öppen med det, och har hittills bara lämnat det så. Tack så mycket.
Svar på tråden Omvänt transfenomen