Anonym (Frun) skrev 2024-12-23 22:48:38 följande:
På vilket sätt påverkar det er idag?
Jag tror att det varit ?lätt? för att det var några minuter av att ryckas med. Han kände aldrig något för henne, ljög aldrig för mig, planerade det inte, det berodde inte på nåt han saknade i vår relation. Men det är absolut ett sår i mig.
Fast....att vara kåt och ryckas med och ta aktivt beslut ÄR att ha känslor . Annars skulle han inte gjort det.
Med tanke på hur du beskriver det i din trådstrt känns det som att du fortfarande är i steget av förnekelse . Att sopa det under mattan,, inte prata om det , tro på att det inte fanns känslor osvv...och tro att det betyder förlåtelse är att förneka allvaret. För han har väl förstås inte fått några konsekvenser av det heller just därför? Han kommer undan med otrohet genom att tysta ner det och inte prata om det?
Att landa i verkligheten efter otrohet kan ta fler år innan självinsikt når ens själ och käftsmällen kommer och man trillar ihop av sorg och besvikelse och obeskrivligt smärfull insikt och man grälar i månader .
Om du vill förlåt måste du vara beredd på att prata om elefanten i rummet och att båda tar konsekvenserna av det han gjorde mot dig. Du är nog inte riktigt där än