• Anonym (Wife)

Min man blir inte hård

Sedan min man började med blodtryckssänkande läkemedel blir han inte längre hård. Vårt sexliv är helt borta. Han vill inte prata om det utan försöker ändå men han kommer ju inte ens in..... Han låtsas inte om det, det är helkonstigt.
    Han vill tillfredsställa mig med händer istället och när jag kommit är det klart. Nu blir det aldrig av och han tar inga initiativ. Tidigare hade han alltid morgonstånd men aldrig nu. 
    Det är min tanke att detta har med medicinen att göra. Vi har varit gifta i 20 år. 
    Någon med erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Min man blir inte hård
  • Anonym (Wife)
    Lazzi skrev 2024-12-23 08:18:14 följande:

Det finns hjälpmedel skicka han till doktorn 

Han låtsas ju inte ens om det inför mig. När jag tagit upp det förstår han inget säger han och påstår sig visst ha stånd och lust. 
  • Freddie K

Det kanske är en kombo av mediciner och åldern? Jag äter själv blodtryckssänkande medicin, men jag är som oftast hård. Jag är 41.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (S)

Det är ett elände med mediciner och biverkningar. Om man börjar med något har man snart fler för att försöka fixa det som den ena eller andra medicinen orsakar. Ibland är det nödvändigt och det finns inga andra alternativ men just blodtrycksmedicin kan man i många fall undvika med livsstilsförändringar. Vet du vad det höga blodtrycket beror på? Uppmuntra honom att vara mer hälsosam med kostförändringar och motionen. Det gynnar honom inte bara avseende detta utan det kommer ha många positiva effekter. Om han börjar träna kan han också höja sina testosteronnivåer vilket kan vara bra när man blir lite äldre.

• Anonym (Wife)
    Freddie K skrev 2024-12-23 08:32:31 följande:

Det kanske är en kombo av mediciner och åldern? Jag äter själv blodtryckssänkande medicin, men jag är som oftast hård. Jag är 41.

Han har några år till 50. Kan det vara åldern?
  • Freddie K
    Anonym (Wife) skrev 2024-12-23 08:39:35 följande:
    Det kan det vara. Har hört att många får problem med potensen när de blir lite äldre. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (S)
    Anonym (Wife) skrev 2024-12-23 08:39:35 följande:
    Om det har kommit i samband med att han har börjat ta medianen så är det kanske mer troligt att det är den som är problemet, men åldern hjälper väl inte till precis.
  • Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2024-12-23 08:45:04 följande:
    Om det har kommit i samband med att han har börjat ta medianen så är det kanske mer troligt att det är den som är problemet, men åldern hjälper väl inte till precis.
    Medicinen inte medianen 
  • Anonym (Big dick)

Fick själv problem med ståndet när jag blev satt på blodtrycksmedicin och jag är betydligt yngre än din man. 

• Anonym (Wife)
    Anonym (S) skrev 2024-12-23 08:34:36 följande:

Det är ett elände med mediciner och biverkningar. Om man börjar med något har man snart fler för att försöka fixa det som den ena eller andra medicinen orsakar. Ibland är det nödvändigt och det finns inga andra alternativ men just blodtrycksmedicin kan man i många fall undvika med livsstilsförändringar. Vet du vad det höga blodtrycket beror på? Uppmuntra honom att vara mer hälsosam med kostförändringar och motionen. Det gynnar honom inte bara avseende detta utan det kommer ha många positiva effekter. Om han börjar träna kan han också höja sina testosteronnivåer vilket kan vara bra när man blir lite äldre.

Jag tror det beror på hans övervikt.
Svar på tråden Min man blir inte hård