Portionen Under Tian behöver byta namn
This has been a long time coming....
Jag vet att siten har några år på nacken, namnet är gammal. Men sanningen är att jag varit skeptisk länge. Så nu tar jag mig an den här undersökningen medan revbensspjällen står i ugnen.
Så... Under Tian för en portion? I slutet av 2024? Jag gissar på absolut NEJ. Under Tjugan, som är vad siten säger idag? Kanske. Så låt mig sätta upp lite regler, caveats och saker jag vill titta efter:
1: Det självklara; kommer vi under 20 kronor? Med big caveat att jag bor i Stockholm och priserna så klart är därefter.
2: Jag kommer BARA räkna på priset på ingredienserna. Inte arbetsinsatsen, elförbrukningen eller annat sånt. Vill någon räkna med det så får väl vederbörande justera priserna jag kommer fram till.
3: Hur är det med näringen? Framför allt då energiinehållet. 400-700 kcal är normalspannet för lunch och middag.
4: Eftersom recepten på sidan står spannet mellan lakto-ovo-vegetariskt till veganskt så har jag använt växtbaserade mejeriprodukter, förutom smör, ägg och ost.
5: Jag tänker ochkså titta lite på tillgängligheten av ingredienserna. Dvs, måste jag vända mig till nätbutiker, eller finns allt på Coop/Hemköp/Ica. Jag letar i den ordningen...
4: Jag bara tog de senaste 7 recepten. Inte världens största sampel size, men ändå.
Och med det sagt, så kommer jag postaresten i nästa inlägg.... Om förmodligen ett par timmar.