• Anonym (Klara)

Irriterad över att inte få bild

Vi är i distansförhållande och har inte kunnat ses på länge. Han klippte sig väldigt drastiskt för snart två månader sen och jag har fortfarande inte fått se hur det blev. Han säger att han "är osäker på vad jag ska tycka" etc och jag blir bara mer och mer irriterad över det. Han har lovat bild flera gånger, för att sen "inte känna för det". Vad tror han om mig egentligen? Att jag ska lämna honom om jag inte gillar den nya frisyren?  Alltid bortförklaringar, alltså kom igen!?

Finns det någon här som kan sätta sig in i hans hjärna och hjälpa mig förstå?

• Svar på tråden Irriterad över att inte få bild
  • Anonym (Äh)

Men skärp dig! Det här handlar om din konstiga inställning, inte om hans oro, för den är uppenbar. Han har klart och tydligt talat om för dig hur han tänker. Alltså kom igen?! Hur svårt ska det vara att fatta?

• Anonym (Klara)
    Anonym (Äh) skrev 2024-12-22 11:00:05 följande:

Men skärp dig! Det här handlar om din konstiga inställning, inte om hans oro, för den är uppenbar. Han har klart och tydligt talat om för dig hur han tänker. Alltså kom igen?! Hur svårt ska det vara att fatta?

Konstiga inställning? För att jag vill veta hur min pojkvän ser ut? Är inte som att jag tjatar, tycker det bara är otroligt löjligt. Mig frågar han ofta efter selfies på och lovar att skicka om han får en först, men sen gör han inte det ändå. Nej han har inte förklarat mer än det jag sa. Är han så osäker på det är det väl bättre att jag vet innan vi träffas? Han säger ständigt hut mycket komplimanger han fått från sin omgivning.
  • Anonym (Äh)
    Anonym (Klara) skrev 2024-12-22 11:04:36 följande:
    Konstiga inställning? För att jag vill veta hur min pojkvän ser ut? Är inte som att jag tjatar, tycker det bara är otroligt löjligt. Mig frågar han ofta efter selfies på och lovar att skicka om han får en först, men sen gör han inte det ändå. Nej han har inte förklarat mer än det jag sa. Är han så osäker på det är det väl bättre att jag vet innan vi träffas? Han säger ständigt hut mycket komplimanger han fått från sin omgivning.
    Nej, men för att du obsessar kring det här som du gör. Klart man kan vara nyfiken, men låt honom ta det i sin takt. Sedan är det väldigt lågt att du tycker att han är "otroligt löjlig" som oroar sig för att du inte ska tycka om hans nya frisyr. Den kanske är helt annorlunda mot för hur han brukar vara och då vet han inte hur du reagerar. Han tror kanske inte att du dumpar honom, men att du kanske inte skulle tycka om den. Hur vill du själv bli bemött om du oroar dig för vad din partner tycker om dig? Att han ska står där och tycka att du är "otroligt löjlig"...? Hur skulle det kännas?
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Äh) skrev 2024-12-22 11:20:11 följande:
    Nej, men för att du obsessar kring det här som du gör. Klart man kan vara nyfiken, men låt honom ta det i sin takt. Sedan är det väldigt lågt att du tycker att han är "otroligt löjlig" som oroar sig för att du inte ska tycka om hans nya frisyr. Den kanske är helt annorlunda mot för hur han brukar vara och då vet han inte hur du reagerar. Han tror kanske inte att du dumpar honom, men att du kanske inte skulle tycka om den. Hur vill du själv bli bemött om du oroar dig för vad din partner tycker om dig? Att han ska står där och tycka att du är "otroligt löjlig"...? Hur skulle det kännas?
    Det gör jag visst inte, jag har bett om bild några gånger, det är inte att "obsessa". Jag har inte sagt till honom att jag tycker det är löjligt, men jag tycker det. Vi har gått igenom så mycket ihop, ska frisyren vara en sån grej?
  • Anonym (Äh)
    Anonym (Klara) skrev 2024-12-22 11:25:42 följande:
    Det gör jag visst inte, jag har bett om bild några gånger, det är inte att "obsessa". Jag har inte sagt till honom att jag tycker det är löjligt, men jag tycker det. Vi har gått igenom så mycket ihop, ska frisyren vara en sån grej?
    Eeeh du skriver en tråd som tydligt visar att du inte kan släppa detta. Du undrar hur han tänker. Han har talat om hur han tänker!

Jag fattar mycket väl att du inte har sagt något, det är din attityd jag pratar om.

För honom är den tydligen det! Det handlar inte om frisyren utan om vad du ska tänka om hans utseende.
  • Anonym (H)
    Anonym (Klara) skrev 2024-12-22 11:25:42 följande:
    Hur lång distans har ni?
  • Anonym (Klara)
    Anonym (H) skrev 2024-12-22 11:35:23 följande:
    Hur lång distans har ni?
    Några timmar ifrån.
  • Anonym (e)

Att ha ett distansförhållande och inte få se en bild på den man är tillsammans med på två månader. Det är inte på tal om att obsessa här, jag hade blivit galen av sånt tjaffs. Gillar jag inte dig i en lite ful frisyr kommer jag inte direkt att dumpa dig...

• Anonym (Klara)
    Anonym (e) skrev 2024-12-22 13:09:42 följande:

Att ha ett distansförhållande och inte få se en bild på den man är tillsammans med på två månader. Det är inte på tal om att obsessa här, jag hade blivit galen av sånt tjaffs. Gillar jag inte dig i en lite ful frisyr kommer jag inte direkt att dumpa dig...

Precis så... alltså jag har sett honom i alla möjliga mindre smickrande situationer, varför är frisyren en sån grej?
  • Anonym (e)
    Anonym (Klara) skrev 2024-12-22 13:44:26 följande:
    Precis så... alltså jag har sett honom i alla möjliga mindre smickrande situationer, varför är frisyren en sån grej?
    Lite såå, man förväntas kunna se varandra utan smink, bakfulla, sjuka... men en frisyr är tydligen så illa att den inte rättat till sig lite på två månader?
  • Anonym (H)
    Anonym (Klara) skrev 2024-12-22 12:18:49 följande:
    Några timmar ifrån.
    Bor ni i samma land?
  • Anonym (Klara)
    Anonym (H) skrev 2024-12-22 14:50:53 följande:
    Bor ni i samma land?
    Ja
  • Anonym (Klara)

Ännu varken träffats eller fått bild... känns så sjukt...

• Zoegazz
    Anonym (Klara) skrev 2025-03-01 23:29:57 följande:

Ännu varken träffats eller fått bild... känns så sjukt...

Varför har ni inte träffats än? Kan det vara så att han försöker fasa ut dig? 
  • Anonym (Klara)
    Zoegazz skrev 2025-03-02 08:01:30 följande:
    Varför har ni inte träffats än? Kan det vara så att han försöker fasa ut dig? 
    Det är alltid något som kommer emellan så det avbokas. Jag kan inte åka dit av flera orsaker, det är han helt införstådd med och säger att han självklart kommer hit osv... 
    Nej han försöker absolut inte fasa ut mig, det är annat som spökar...
  • Anonym (?)
    Anonym (Klara) skrev 2025-03-02 08:29:34 följande:
    Det är alltid något som kommer emellan så det avbokas. Jag kan inte åka dit av flera orsaker, det är han helt införstådd med och säger att han självklart kommer hit osv... 
    Nej han försöker absolut inte fasa ut mig, det är annat som spökar...
    Ni bor några timmar från varandra och har inte setts sen i oktober? Känns som frisyren, som lär ha ändrats, är det lilla problemet?  

Har han hamnat i fängelse eller blivit sambo?
  • Anonym (Klara)
    Anonym (?) skrev 2025-03-02 08:35:37 följande:
    Ni bor några timmar från varandra och har inte setts sen i oktober? Känns som frisyren, som lär ha ändrats, är det lilla problemet?  

Har han hamnat i fängelse eller blivit sambo?
    Nej. Det finns förklaringar, om än inga jag tänker gå in på här. Ja det är väl en "liten sak" i sig, men det provocerar mig...
  • Anonym (?)
    Anonym (Klara) skrev 2025-03-02 08:51:19 följande:
    Nej. Det finns förklaringar, om än inga jag tänker gå in på här. Ja det är väl en "liten sak" i sig, men det provocerar mig...
    Enklaste lösningen du kan styra över själv: Sluta bli provocerad
  • NinniQX

Jag kan tycka det är självklart att man vill ha bild på sin partner. När jag och min man träffade hade vi 75 mil mellan oss. Vi skickade bilder ofta till varandra. 
    Känns bara märkligt att han inte velat visa en bild sen i oktober. Jag hade börjat undra vad som är fel. 

Svar på tråden Irriterad över att inte få bild