Anonym (C) skrev 2024-12-21 21:47:46 följande:
Känner en man på mitt jobb som är över 50 och väldigt osäker socialt. Dock inte minsta tvekan i jobbet, där är han säkerheten själv. Men så fort ett samtal blir privat blir han osäker. Tror han är väldigt ensam utanför jobbet.
HUR privat talar vi om? Jag tycker inte heller om privata samtal. Har inga problem med att sköta jobbet. Och prata om jobb saker.
Tyvärr finns det en del jobbiga personer på arbetsplatser ibland. Som tror att man är där för att skaffa vänner. Det är man inte. Det kan man göra utanför jobbet om man nu känner att man vill umgås med en kollega. Jag blandar aldrig ihop jobb och nöje. En del personer har stark integritet och det får man nog respektera.
Dy har aldrig tänkt på att personen blir obekväm av dig, du kanske vill prata om lite för privata saker. Det uppskattas inte av alla. Det har för övrigt ingenting med själva arbete att göra. So what? Han kanske trivs ensam.
Jag tror baserat på det du skriver, att du är snokig person. Åh den är ensam, hon har barn med den och den etc. Personen du nämner känner av det. Sådan människor ska hållas kort. Och sådana är jag väldigt kort med personligen.