• Anonym (Ge)

Dotter ledsen pga sin pappa

Min dotter blev mycket ledsen på sin pappa och sin äldre halvsyster idag. En anledning var att pappan hade inte sagt tom att hon skulle följa med honom till syster idag. Han tyckte ju att det var hennes uppgift att meddela systern om detta.  

Pappan visste om att dotter skulle med i över ett dygns tid och hade även pratat med syster om tid att komma och då kunde kan ju nämnt att hon skulle med. För en annan är det ju en självklarhet att man då som pappa säger en sådan sak samtidigt. 

Dotter ville träffa sin systerdotter och även ge en julklapp men nu fick hon inte träffa sin systerdotter. Var även annat dom kom upp som dotter blev väldigt sårad över som var rätt onödigt utav pappan att dela med sig om till halvsyster. 

Tycker ni att det var min dotters uppgift att höra av sig till sin halvsyster om att hon följer med sin pappa för att hälsa på? Om min dotter vill följa med mig någonstans så säger ju jag det till dem jag ska till. 

• Svar på tråden Dotter ledsen pga sin pappa
  • Anonym (T)

Beror väl helt på åldrarna på barnen? 

• Anonym (Ge)
    Anonym (T) skrev 2024-12-21 16:50:52 följande:

Beror väl helt på åldrarna på barnen? 

Så du tycker att min tonårsdotter som åker med din pappa till vuxen syster ska själv säga att hon kommer? Något som han kunde nämnt när de bestämde tid. Om det var flera syskon som skulle med ska då varje syskon meddela att de följer med till syster.? 

• Anonym (T)
    Anonym (Ge) skrev 2024-12-21 16:59:03 följande:

Så du tycker att min tonårsdotter som åker med din pappa till vuxen syster ska själv säga att hon kommer? Något som han kunde nämnt när de bestämde tid. Om det var flera syskon som skulle med ska då varje syskon meddela att de följer med till syster.? 

Du skrev ej någon om tonåring och vuxen syster.. Du hade lika gärna kunnat mena 7-10 åringar
  • Anonym (Ge)
    Anonym (T) skrev 2024-12-21 17:06:10 följande:
    Du skrev ej någon om tonåring och vuxen syster.. Du hade lika gärna kunnat mena 7-10 åringar
    Om systern har barn så är hon ju vuxen. Skrev att min dotter ville träffa sin systerdotter. 
  • Anonym (Ge)
    Tow2Mater skrev 2024-12-21 17:08:27 följande:

Fick hon inte komma in, eller vad är det frågan om?

Fattar de som att hon bara fick ge julklappen och då till sin syster. Sen fick hon vara ute medans hennes pappa och systers sambo grejade med bilen. 

Mon dotter kunde lika gärna struntar i att följa med och vara gett julklappen till pappa som i sin tur gett den vidare. 

• Anonym (Ge)

Som sagt dotter fick inte träffa sin systerdotter idag för att hennes pappa hade inte sagt till att hon skulle med. Han visste länge om att hon skulle med men nämnde inte det till systern. För mig är det ju en självklarhet att om jag bestämmer tid osv med någon och vet att dotter ska med att man då säger det. Hon ska ju inte behöva höra av sig själv om detta. 

• Lynx123

Förstår inte alls. Hon följde med men fick inte komma in eftersom pappan inte föranmält henne?

• Anonym (Förvirrande)

Jag tycker det är din uppgift att skriva en begriplig trådstart om du vill ha input? 

• Anonym (Y)

Det måste ju vara någon annan orsak till att hon inte fick komma in.
    Sov systerdottern?
    Var hon inte hemma?
    Sjuk?

Ja, pappan borde nämnt att han tar med dottern. Så gör man normalt när man tar med extra människor till någon man skall besöka.

• Anonym (Ge)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-21 17:58:43 följande:

Det måste ju vara någon annan orsak till att hon inte fick komma in.
    Sov systerdottern?
    Var hon inte hemma?
    Sjuk?

Ja, pappan borde nämnt att han tar med dottern. Så gör man normalt när man tar med extra människor till någon man skall besöka.

Ja, tråden handlar ju om att han inte hade sagt att hon skulle med så därför fick hon inte träffa systerdotter. Soc väl kanske eller nåt eftersom de inte var beredda på att hon skulle med. Sen skyller på att dotter skulle ha hört av sig själv om detta trots att pappan visste och bestämde tid osv. 

Sen vart det som sagt annat som gjorde att hon blev än mer ledsen och sårad. 

• Anonym (My)

Systrarna måste ha haft någon konflikt innan eller? Annars vore ju den rimliga reaktionen av storasystern vara att bli glad över att lillasyster var med, även om hon inte visste att hon skulle komma med. 

• Anonym (C)

Men vad är det här för pajasar? Föranmäla ankomst? Vad är det här? Inte släppa in tjejen. Ville inte pappan träffa sitt barnbarn? Nej de är ute och grejar med bilen? Dysfunktionella hela högen. 

Det enda du kan göra är att trösta dottern och ta en enskilt snack med pappan om vad han håller på med. Du kan eg inte lägga dig i deras förehavanden när du inte ingår i den familjen längre. Jo du är ju mamma till hans barn. 

Har de haft ett frostigt förhållande förut? Har det hänt något? 

Svar på tråden Dotter ledsen pga sin pappa