• Anonym (C)

Får man göra så, psykolog

Går till psykolog för KBT. För flera olika typer av ångest. Psykiatrin.

Jag får uppgifter att göra som jag sedan ska redovisa. Grejen är att jag håller på att brytas ner psykiskt pga problem med min lgh, det är kopplat till min ångest. Känner därför att jag ej klarar alla uppgifter. Har en väldigt svår problematik och känner egentligen att det är svårt att bara existera i min lgh. den extra ångesten som uppgifterna ger får liksom bägaren att rinna över.

Funderar på att beskriva för henne. men är rädd att hon ej ska förstå. Hon kan ej så bra svenska och verkar ej heller så självsäker i sin roll.

Skulle önska lite tips på hur jag kan hantera ångesten i min lägenhet, det är ju det som är viktigast. Känns som kbt egentligen är fel för mig men det är det som erbjuds 

• Svar på tråden Får man göra så, psykolog
  • Anonym (?)

Vad är det med lägenheten som ger ångest?

• Anonym (C)
    Anonym (?) skrev 2024-12-21 16:43:40 följande:

Vad är det med lägenheten som ger ångest?

Pga överdrivet städande så har det orsakat problem som nu inte längre går att ignorera. Hemskt då jag ej har möjlighet att flytta så är fast i helvetet jag själv skapat. 
  • Anonym (KBT Queen)
    Anonym (C) skrev 2024-12-21 16:45:37 följande:
    Pga överdrivet städande så har det orsakat problem som nu inte längre går att ignorera. Hemskt då jag ej har möjlighet att flytta så är fast i helvetet jag själv skapat. 
    Låter som KBT är exakt vad du behöver. Men självklart bör du berätta för henne vid nästa session. Kanske behöver din medicinering justeras också.
  • Tyra myra

Tycker du ska prata med din psykolog om hur jobbigt du har det. Om du upplever att hon inte förstår får du förtydliga för henne. Hon vill hjälpa dig och försöker förstå.  

Svar på tråden Får man göra så, psykolog