• Anonym (arg och h besviken)

Hur styrka uteblivet umgänge till FK?

Lång historia kort så har mina barn sällan eller aldrig umgänge med sin pappa. Pappan har flyttat till annan ort långt bort vilket ytterligare förvarat umgänge. Barnen är nu 15 och 16 år.
    När barnen var yngre hade vi en lång tvist vilket ledde till en dom om umgänge vilket aldrig efterföljs av honom alls där han ska ha dem ca 90 dagar per år (under de senaste 2 åren har han haft dem kanske 20 dagar totalt, oftast inte ens över natt!)
    Då han betalar underhåll till mig har jag fått veta av försäkringskassan (som betalar till mig) att han fortfarande ljuger om att han har dem i enlighet med en gammal dom (från 2016) .
    Bevisbördan ligger hos mig och hur ska jag kunna bevisa detta?
    Känns sjukt att en person kan slippa betala pengar som barnen har rätt till!
    Snälla hjälp mig att klura ut hur jag kan styrka allt uteblivet umgänge..

• Svar på tråden Hur styrka uteblivet umgänge till FK?
  • Anonym (Hmm)

Era barn kanske kan styrka till viss del? Men annars kan du hänvisa till sms och andra meddelanden, typ "nu har våra barn inte varit hos dig på tre veckor, och förra månaden sov de hos dig bara tre nätter sammanlagt, när ska vi få till ett vettigt umgängesschema egentligen?". Du kan alltså ställa ledande frågor som du låter honom bekräfta.

Svar på tråden Hur styrka uteblivet umgänge till FK?