Anonym (Varit i samma sits) skrev 2024-12-21 10:41:41 följande:
Vill bara skriva att du inte är ensam. Jag har också blivit helt galet förälskad i en kollega som också blev min chef, en helt vidrigt jobbig situation. Han tog mig med storm på något sätt men han var inte heller min typ. Jag tror att man innerst inne saknar små delar i ett förhållande, sedan kommer någon som fyller dom bitarna. Det är ändå mänskligt och inte så konstigt. Vi är väl gjorda för att connecta med andra. Byt jobb?
Tusen tack för ditt kloka svar. Precis så är det. Med min kollega kan jag beröra djupa samtalsämnen med som jag inte kan med min man och då trodde jag till för över ett årsen att jag och min man kunde typ beröra allt, men uppenbarligen inte?För ett årsen fick min kollega reda på mina känslor för honom av en klumpig, oinkännande numera f.d kollega spm inte kunde hålla tyst, varpå han tog upp det med mig och sa att det inte var besvarat och visst var jag ledsen då, men var tacksam över att vi fick fortsätta jobba ihop, vilket inte var en självklarhet .
vi har inte berört detta sen det hände, däremot har vi mer o mer börjat höras privat utanför jobbet på sms och för ett tag sen skrev han att han var rädd för att förstöra mitt äktenskap i o med att han fick reda på mina känslor för honom. Det känns som vi inte kan vara utan varandra när vi inte ses på jobbet och även på jobbet kan vi liksom inte låta bli varandra utan vill prata med varandra mycket.
Han ger mig så mycket styrka,omtanke ,glädje och jag känner mig så sedd av honom?
vågar inte fråga rakt ut var han egentligen känner för mig då han ju sa för ett att det inte bar besvarat.
Min man försöker göra det bra nu när vi är långlediga, och jag känner mig som världens skurk som går runt med de här känslorna samtidigt som min kollega har en väldigt stor plats i mitt hjärta och jag njuter av när vi hörs av.