• Anonym (Omröstning)

En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?

Som rubriken lyder. Tänk en kvinna som är överviktig, åtminstone typ 10kg eller mer i övervikt (fett). Jag pratar alltså inte om väldigt muskulösa kvinnor. Denna omröstning riktar sig endast till män.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?
  • Anonym (Nej tack)

Aldrig. Har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller. Jag tycker inte att tjocka kvinnor är det minsta attraktiva, och jag vill inte dejta någon som jag inte finner attraktiv. 

• Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (Nej tack) skrev 2024-12-20 17:55:33 följande:

Aldrig. Har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller. Jag tycker inte att tjocka kvinnor är det minsta attraktiva, och jag vill inte dejta någon som jag inte finner attraktiv. 

Håller med.

Min erfarenhet är att överviktiga kvinnor har komplex och är bittra för sin övervikt. Vilket gör det extra osexigt.

Så håll igen på kalorierna, damer!

• Anonym (Man)

Om man vill behålla sin attraktion som kvinna så är vikten nr1.

• Anonym (N)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-12-20 18:28:41 följande:

Håller med.

Min erfarenhet är att överviktiga kvinnor har komplex och är bittra för sin övervikt. Vilket gör det extra osexigt.

Så håll igen på kalorierna, damer!

Håll igen på kalorierna, damer!

Så du förutsätter att alla kvinnor vill ha män? Nej tack klarar mig bra som singel! Trots att jag är normalviktig kan tilläggas. 
  • Anonym (L)

Ja om hon är rätt i övrigt så är det inte otänkbart alls. 

• Anonym (Hihi)

Det roliga är att veta hur arga dessa bittra män är över det faktum att överviktiga kvinnor kan bada i uppmärksamhet, sex och kärlek från skitsnygga män, medan de själva inte ens lyckas få hem någon ens för en kväll hiihiih livet är orättvist eller hur

• Anonym (Man)
    Anonym (Hihi) skrev 2024-12-20 18:44:06 följande:

Det roliga är att veta hur arga dessa bittra män är över det faktum att överviktiga kvinnor kan bada i uppmärksamhet, sex och kärlek från skitsnygga män, medan de själva inte ens lyckas få hem någon ens för en kväll hiihiih livet är orättvist eller hur

Jag tänker mer om dom är ute efter en kvalitetskille. Då behöver även dom lata damerna shape:a upp.

Men jag håller med om att damerna, även överviktiga, troligtvis har det enklare med bekräftelse än många män.
  • Anonym (Hihi)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-20 18:49:10 följande:
    Jag tänker mer om dom är ute efter en kvalitetskille. Då behöver även dom lata damerna shape:a upp.

Men jag håller med om att damerna, även överviktiga, troligtvis har det enklare med bekräftelse än många män.
    Vad är en kvalitetskille? 
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hihi) skrev 2024-12-20 18:44:06 följande:

Nja, jag ser då sällan överviktiga kvinnor som är i förhållanden med skitsnygga män. De är oftast i förhållanden med en man som spelar i samma liga. Att överviktiga kvinnor kan få sex med män som är något snyggare än de själva stämmer nog, men då gäller det oftast enbart sex och inget annat (och dessa desperata män ligger med allt och alla, så det är inte direkt något som man ska känna sig sig speciell för). 

Skitsnygga män däremot, de ligger knappast med överviktiga kvinnor i första hand, utan de kan få kvinnor som är betydligt snyggare. 

Men skitsnygga män som är i förhållanden med överviktiga kvinnor som är fulare än vad de själva är? Det är knappast vanligt. Sex är en annan sak. En hel del män är villiga att ha sex med nästan vem som helst, men känslor och förhållande är något helt annat. 

• Anonym (kk)

Jag såg en tråd på fashback där någon lagt ut en bild som i mina ögon är en överviktig kvinna, men nästan alla män tyckte att hon var attraktiv. Bev väldigt förvånad, min bild av övervikt verkar inte vara samma som dagens generationer. Jag är smal, väger 56 kg till 169 cm, det var ju mer vanligt när jag växte upp. Nu verkar övervikt vara det nya smala.

Svar på tråden En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?