• Anonym (Sj)

Vill inte skicka bilder

Min pojkvän gillar inte att ta bilder, okej jag köper det men han gillar inte heller att skicka mig bilder men blir sur om inte jag skickar när han vill. Och nu vill han även ha lite mer sexigare bilder, inte nakna men ni fattar och jag vill inte det. 
    Finns det fler här som har en kille som inte gillar att skicka bilder men vill själv ha?

• Svar på tråden Vill inte skicka bilder
  • välbärgad man i mina bästa år

Jag misstänker att läget ligger till som så att mannen väldigt gärna vill ha sexiga bilder på kvinnan och gärna hyfsade fakta om längd och vikt medans kvinnan mer vill ha fakta om mannens längd och vikt och en kopia av mannens anställningsuppgifter och en kopia av senaste självdeklaration och förmögenhetsuppgifter.

Skrattande

• Anonym (A)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-12-19 23:06:21 följande:

Jag misstänker att läget ligger till som så att mannen väldigt gärna vill ha sexiga bilder på kvinnan och gärna hyfsade fakta om längd och vikt medans kvinnan mer vill ha fakta om mannens längd och vikt och en kopia av mannens anställningsuppgifter och en kopia av senaste självdeklaration och förmögenhetsuppgifter.

Skrattande

Om dom är tillsammans så vet han ju hur hon ser ut
  • Anonym (Sj)
    Anonym (A) skrev 2024-12-19 23:08:51 följande:
    Om dom är tillsammans så vet han ju hur hon ser ut
    Vi är ett par ja.
  • Anonym (Linda)

Vet inte om det år vanligt eller inte. Jag hade nog tyckt det va lite ochamigt att skicka bilder på mig själv och inte få några tillbaka alls. Vad får man ut av det liksom? 

• Anonym (Christina)

Du ska aldrig göra något som du inte vill och som inte känns rätt. Det finns en risk att bilder hamnar i fel händer eller att han använder dem emot dig på något sätt om det tar slut mellan er.

• Anonym (Sj)

Har sagt att jag självklart kan skicka bilder men inte på min kropp och då surar han och säger att det känns som om jag inte är hans flickvän och typ slutar svara. Han glr vissa saker med flit för att göra mig sur.

• Anonym (Skeptisk)

Ställ frågor om varför han måste ha intima bilder. Förklara att du känner dig obekväm med att skicka bilder och att du inte vill.

• Anonym (Låt bli)

Risken med att skicka bilder, är att det tar slut en dag och att han hänger ut dig. Du vet inte var som hamnar någonstans. Eller att han utför någon slags utpressning med dom. Men, det var inte din fråga...Låt det vara helt enkelt. Känns lite lurigt att du ska skicka bilder, men inte han?

• Anonym (Linda)
    Anonym (Sj) skrev 2024-12-19 23:43:04 följande:

Har sagt att jag självklart kan skicka bilder men inte på min kropp och då surar han och säger att det känns som om jag inte är hans flickvän och typ slutar svara. Han glr vissa saker med flit för att göra mig sur.

Du hör själv hur det låter va? 
  • Anonym (Sj)

Jag kommer inte skicka, men han visste detta innan och har innan sagt att han inte kräver nude bilder så förstår mig inte på honom nu.

• Anonym (Christina)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-12-19 23:06:21 följande:

Skrattande

En fungerande hjärna räcker långt, men det verkar sällsynt hos män 
  • Anonym (Christina)
    Anonym (Sj) skrev 2024-12-20 00:09:34 följande:

Jag kommer inte skicka, men han visste detta innan och har innan sagt att han inte kräver nude bilder så förstår mig inte på honom nu.

Fast om han tjatar så är det krävande. Säg NEJ bara.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Christina) skrev 2024-12-20 00:16:05 följande:
    En fungerande hjärna räcker långt, men det verkar sällsynt hos män 
    För vissa enstaka stämmer ditt påstående. Men sällsynt får stå för dig.
  • Anonym (åh)
    Anonym (Sj) skrev 2024-12-19 23:43:04 följande:

kör han även på utan gummi=?
  • Anonym (Sj)

Han nämnde att han vill ha i underkläder, jag säger nej och han säger att jag är en desire dödare. Är det friskt beteende ?

• Anonym (Kvinna med koll)
    Anonym (Sj) skrev 2024-12-20 00:09:34 följande:

Klassiskt misstag som jag själv gjorde när jag var yngre: försöka förstå varför pojkvännen gör/säger konstiga saker. Det spelar nämligen ingen roll. (Skulle det spela någon roll, så är som regel förklaringen något i stil med att han tycker att han och hans åsikter är viktigare än dig och dina åsikter. Inte mycket till pojkvän och inte mycket till kärlek, med andra ord.)
    Det viktiga är vad du tycker om de konstiga sakerna han säger/gör! Och om du inte tycker att det känns bra, eftersom det exempelvis är respektlöst, så talar du om det för honom. Fortsätter han göra/säga konstiga saker som du inte tycker om gör du slut.
    Vi som kvinnor och tjejer behöver inte vara så himla förstående. Om någon behandlar oss respektlöst räcker det som förklaring, vi behöver inte veta varför, för det är inte intressant. Vi behöver inte hjälpa den som behandlar oss illa genom att ursäkta honom.
  • Anonym (Sj)
    Anonym (Sj) skrev 2024-12-20 22:46:25 följande:

Han nämnde att han vill ha i underkläder, jag säger nej och han säger att jag är en desire dödare. Är det friskt beteende ?

???
  • Anonym (C)

Fa upp det till diskussion när ni träffas. Du ska inte skicka en massa bilder. Han får vackert vänta tills han ser dig live. Runkmaterial får han fixa själv. Sedan vet du absolut inte med vem han ev delar bilderna med. OM du skickar så gör det endast med bilder som du kan stå för offentligt. Alltså att du är ok med att fler ser. Stå på dig och låt dig inte pressas av honom. 

Svar på tråden Vill inte skicka bilder