• Sarem

Hitta kompis till sitt barn i stan? Göteborg

Hej! Jag flyttade in till centrala Göteborg för nu 1 år sedan från Mölndal pga. en separation. Mina pojkar går fortfarande i skola och förskola i Mölndal, de är varannan vecka hos sin pappa i Mölndal och jag har dem varannan vecka hos mig.

Min äldsta son på 7 år har lyckats hitta en kompis som bor granne men jag har en pojke på 5,5 år som ofta känner sig ensam.

Han är social och busig av sig, godhjärtad och vågar ta initiativ men det finns inte så många barn i området som han kan leka med trots att vi ha en stor lummig innergård. Han blir ledsen när storebror leker med sina vänner både ute och hemma hos dom och när han inser att han själv inte har någon att bjuda över eller gå hem till.

Kanske finns det fler här som har barn i liknande ålder och som skulle vilja hitta en ny kompis att leka med då och då? Jag upplever det svårt att nu i vuxen ålder hitta nya vänner som har barn särskilt Inne i centrala Göteborg. Skulle bli jätteglad om det finns fler här, kanske kan man styra ihop en träff tex, på någon lekplats, på världskulturmusét eller liknande? Själv är jag 35 år, jobbar inom HR och älskar att mysa och pyssla med barnen förutom när de behöver springa av sig, då är det fullt ös på lekplatser ☺️

• Svar på tråden Hitta kompis till sitt barn i stan? Göteborg
  • målvakten

Hmm, mina barn e  lite för stora.  Är det bara vänner till barnen du söker?

If I offended you, you needed it.
Svar på tråden Hitta kompis till sitt barn i stan? Göteborg