• Anonym3140

Skrivit en bok

Hej!!
    jag har nyligen skrivit en bok som jag skickat in till ett par förslag, ekström och garay har svarat och vill utge. Någon som vet något om dom? Hur borde jag göra? Jag är bara 17 så jag har inte så mycket erfarenhet inom ?författarvärlden?:)

• Svar på tråden Skrivit en bok
  • Anonym (?)

Det beror ju på vad de har föreslagit?

• Anonym (Abc)

Rätta mig om jag har fel men visst vill dem att du betalar för att de ska ge ut den? Kanske vill de till och med låna ut pengarna åt dig?

• Anonym (?)
    Anonym (Abc) skrev 2024-12-19 19:41:14 följande:

Rätta mig om jag har fel men visst vill dem att du betalar för att de ska ge ut den? Kanske vill de till och med låna ut pengarna åt dig?

Japp, de är ett av förlagen där författarna finansierar utgivningen. Också nyfiken på vad de sagt till TS:
  • Anonym3140

Ja dom vill att jag betalar en avgift för deras utgivningspaket, tycker det känns lite lurt på något sätt. Vad summan ligger på har jag ingen aning om. Jag har försökt läsa på om vad det är för förlag och läste då om att det är ett hybridförlag, är det något man borde vända sig till? låter lite som att de antar precis vem som helst, men samtidigt kanske inget vanligt förlag kommer att anta mig heller, vet inte riktigt hur jag ska göra:)

• Anonym (?)
    Anonym3140 skrev 2024-12-19 20:03:45 följande:

Ja dom vill att jag betalar en avgift för deras utgivningspaket, tycker det känns lite lurt på något sätt. Vad summan ligger på har jag ingen aning om. Jag har försökt läsa på om vad det är för förlag och läste då om att det är ett hybridförlag, är det något man borde vända sig till? låter lite som att de antar precis vem som helst, men samtidigt kanske inget vanligt förlag kommer att anta mig heller, vet inte riktigt hur jag ska göra:)

Ja, du får betala för att få dina böcker tryckta. Om det är värt det kan bara du avgöra. Vad har du tänkt göra med böckerna de trycker?
  • FtS70

Sky hybridförlag som pesten, du kommer förlora så mycket pengar. Välj hellre egenutgivning.

• Tecum

Känner en som givit ut en bok på Ekström&Garay och en på Vulkan. Hon var nöjd med det praktiska, redigering och korrektur, men inte med den obefintliga marknadsföringen. Så hur du än gör kostar det och det stora problemet är inte att ge ut en bok utan att lyckas sälja. Marknaden vimlar av egenutgivna böcker så det är ingen lösning.

Men att få en bok antagen av ett "riktigt" förlag är få förunnat...

Vilken genre skriver du i?

• Anonym3140
    Tecum skrev 2024-12-19 22:11:12 följande:

Känner en som givit ut en bok på Ekström&Garay och en på Vulkan. Hon var nöjd med det praktiska, redigering och korrektur, men inte med den obefintliga marknadsföringen. Så hur du än gör kostar det och det stora problemet är inte att ge ut en bok utan att lyckas sälja. Marknaden vimlar av egenutgivna böcker så det är ingen lösning.

Men att få en bok antagen av ett "riktigt" förlag är få förunnat...

Vilken genre skriver du i?

psykolgisk ungdomsthriller/deckare 
Svar på tråden Skrivit en bok