• Anonym (Sjukis)

Komma tillbaka till jobbet efter en dag sjuk

Vaknade alldeles täppt och hes imorse. Sjukanmälde mig såklart eftersom jag verkligen kände mig sjuk, men efter mycket vila idag känner jag mig redan nästintill som vanligt.

Känner inte av någon förkylning längre. Kan jag gå tillbaka till jobbet imorgon eller ses det som konstigt att vara sjuk en dag bara? Någon som förresten varit med om en så kortvarig förkylning eller vad det nu var jag hade. 

• Svar på tråden Komma tillbaka till jobbet efter en dag sjuk
  • Anonym (...)

Jag tycker du ska stanna hemma en extra dag och alltså inte jobba imorgon.

• Anonym (gc)

Hade avvaktat, mycket går nu och folk jag känner som varit sjuka har haft tillfälliga förbättringar som sedan vänt.

• Hermis123

Avvakta, ingen vill bli smittad innan jul och sjuk en enda dag är något man sällan är.

• Lönnsirap

Känna sig bättre och att orka jobba är två helt olika saker. Och det blir lite dumt för alla om du mest smittar ned dina kollegor, eller plötsligt åter insjuknar och behöver hem.

Mår du bättre sikta på att bli frisk en hel dag.... Inte bara en stund. 

• Anonym (E)

Jag tycker inte att det är konstigt att vara borta en dag, man kan känna sig bättre med enbart vila, men som andra skriver så vill du inte smitta ner någon innan jul.

Jag har haft jobb där verksamheten verkligen drabbas om en person är borta, sen har jag haft jobb där det inte gör så mycket, verksamheten rullar på ändå, om jag visste att mina kollegor drabbas av min frånvaro så hade jag försökt att gå om jag mådde bra imorgon bitti, jag hade slängt iväg ett sms till chefen och förklarat att jag mår mycket bättre men hör av mig igen imorgon bitti, du kanske vaknar täppt igen, men jobbar du i närhet med andra människor så kanske det är bäst att vara hemma den där extra dagen för säkerhets skull

• Anonym (Mia)

Beror på vad du arbetar med.

Svar på tråden Komma tillbaka till jobbet efter en dag sjuk