Vi som bor längre ut i pendeltåg hållen
Hej! Är nyfiken på hur ni andra som bor åt någon av pendeltåg hållen och dagligen reser med pendeltåg klarar det? O vad är era tankar kring pendeltågs kaoset och rörigheten. Jag är just nu föräldraledig, men reser annars dagligen pendeltåg långt för att komma till mitt jobb. Blir så frustrerad över hur mycket pendeln krånglar, att en resa som ska ta mindte än en timme kan bli 2 timmar bara för att tågen krånglar så mycket /massa förseningar och inställda tåg. Att komma sent till jobbet flera gånger för att tågen ej kommer, o behöva förklara detta till chefen flera gånger om..samt den stora folkmassan som blir i centralen eller sundbyberg av detta kaos. Så sjukt jobbigt! Under somrarna så bygger dem/arbetar dem mycket under spåren också, och när arbetet är färdigt och tågen är igång igen så funkar inte ett skit. Går våra skattepengar åt degär alltså?o plus på det höjs även sl korten varje år?
Får ju skylla mig själv som bor långt ut åt pendel hållen som är så trött på dehär. Tänkte meratt vi kan dela tankar kring detta.. ha en fin dag!