Tråd för oss föräldrar till barn med ångest/psykisk ohälsa
Tänkte det skulle vara bra med ett forum för oss föräldrar som skulle kunna stötta varandra lite på håll. Hoppas iaf intresse finns hos någon annan trött förälder.
Är mamma till en 12-årig flicka med ångest. Handlar mest om magiskt tänkande och tvång. Vi har kontakt med vården och har gått en grupp via dem. Tycker både det hjälpt och inte. Jag har svårt för utbrotten vid hennes ångest. Det är fula ord, blir milt aggressiv, börjar bråka med sitt småsyskon. Värsta är märkliga kroppsliga rörelser, som att hon vill upplevas konstig eller på något sätt visa hur hon mår genom att bete sig udda. Svårt att förklara exakt hur. Jag är bara trött. Det är främst på kvällen ångesten visar sig och även om jag försöker använda övningarna vi fått tycker jag att det knappt går att nå henne vid utbrotten.
Jag hoppas så innerligt det är något som kommer växa bort. Är rädd vi föräldrar gjort något fel, antingen via vår separation som tog henne hårt eller annat i bemötandet som gör att hon inte mår bra.
Någon mer? Tänker psykisk ohälsa bland barn och unga har ju ökat så någon borde känna igen sig.