• Anonym (Vågar man inleda ett förhållande?)

Kan man få orosanmälan pga partner?

Efter 4 o halv år i kontrollerande förhållande med narcisista drag och gemensamma barn.  (Gemensam vårdnad)

Valde jag att lämna efter att länge kämpat för att få de att funka.  

Men har nu träffat en ny som är raka motsatsen av exet.  Vi har dejtat ett tag men står nu  o undra vi ska gå vidare o nli offentliga då vi hållit under radan pga mitt ex som varit väldig bråkig  och ej samarbets villig när de gäller barnen och försöker fortfarande kontrollera mig.  Vilket ha orsakat att jag blivit tvungen att sjukskriva mig pga all stress o psykiska måendet o för lite sömn. 

Men nu är min fråga...

Kan jag få orosanmälan av soc om min nya (inte en ängel) underbar person annars. Men om han skulle bli anhållen för något trots att han inte är skriven hos mig el bor med mig.  Vi har inga  gemensamma barn men vi båda har barn från tidigare förhållande och självklart blir man kopplad före el senare att man är med honom. 
    Förstår att orosanmälan kommer säker
    Att komma från exet då han inte är jippi på nån man känner så att mab har en ny skulle inte vara ett undantag.

• Svar på tråden Kan man få orosanmälan pga partner?
  • Anonym (f)

Ja exet kan orosanmäla på helt befängda grunder om han vill.

• Anonym (Pappa)

Om din partner misstänks utgöra någon form.av risk eller hot mot dig eller barnen så kan det bli en orosanmälan. Men också om.du väljer att umgås med en riskperson trots.att soc gjort en utredning där de kommit fram till att riskpersonen inte är bra för barnen.

• Anonym (Ja)

Självklart kan och bör man orosanmäla om du skaffar en kriminell partner.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Soc orosanmäler som sagt bara om de misstänker att din nya utgör en risk eller en fara för dina barn. Inte annars.

Välj ny partner med omsorg, är mitt råd. Särskilt som du redan har ett knepigt ex. Varför dra på sig fler problem?

• Anonym (Punkt och fucking slut)

Nej, självklart vågar och ska man absolut inte inleda något med någon som "inte är en ängel" och som riskerar att arresteras. Det måste du väl ändå förstå själv? Sätt barnen först och få ordning på livet istället.

• Fniluren

Du kanske ska fråga dig själv vad det är som gör att du gång på gång dras till dessa avarter till män? Galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat..

Anonym (f) skrev 2024-12-17 21:11:16 följande:

Ja exet kan orosanmäla på helt befängda grunder om han vill.

Jo d kan ja tänka mig men kan ja få orosanmälan om polisen gör orosanmälan till soc för hans egna barn.  Om de vet att vi är ihop... o jag har egna barn. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Vågar man inleda ett förhållande?) skrev 2024-12-18 21:44:00 följande:
    Jo d kan ja tänka mig men kan ja få orosanmälan om polisen gör orosanmälan till soc för hans egna barn.  Om de vet att vi är ihop... o jag har egna barn. 
    Ja.

Denna personen  ha ja känt sens man va liten  o är god vän till familjen.   Och ja han har ett kriminalitet liv men är underbar som person när man lär känna jan väl. 

Raka motsatsen från exet som va mkt kontrollerande o svartsjuk mm.. 

• Anonym (Punkt och fucking slut)
    Anonym (Vågar man inleda ett förhållande?) skrev 2024-12-18 21:50:41 följande:

Denna personen  ha ja känt sens man va liten  o är god vän till familjen.   Och ja han har ett kriminalitet liv men är underbar som person när man lär känna jan väl. 

Skärp dig! Utsätt inte dina stackars barn för den skiten.
  • Fniluren
    Anonym (Vågar man inleda ett förhållande?) skrev 2024-12-18 21:50:41 följande:

Du behöver hjälp, på riktigt. Om inte annat för dina stackars barns skull.
Svar på tråden Kan man få orosanmälan pga partner?