• Anonym (Hh)

Problem efter uttag av hormonspiral

Jag har haft hormonspiral och har haft en del problem med oregelbundna blödningar och en del smärta. 
    Fick till slut tid hos gyn som upptäckte att spiralen farit ur läge och skapat en infektion och att den inte längre skyddar mot graviditet så fick akut plocka ut den under ett ingrepp. 

Nu knappt en vecka senare har jag börjat blöda något så fruktansvärt på kvällarna, det är helt sjukt - kommer stora klumpar och jag blöder igenom vad som helst inom en timme samt något som kan beskrivas som molande men inte gräslig mensvärk. 
    Är det normalt att blöda på det här viset? Har någon annan haft problem efter uttag? Behöver jag kontakta gyn igen eller ska jag vänta ut det? Tänker att det kan vara normalt också och vill inte springa där som en hypokondriker. 

• Svar på tråden Problem efter uttag av hormonspiral
  • Anonym (r)

1177! Numret är till för rådgivning.

• Anonym (Spiralen)

Hej! Jag tog också ut min för två veckor sedan och har störtblött i fem dagar men idag har det helt plötsligt slutat.. vet inte om det hjälper dig nåt men du är inte ensam iallafall?

• Anonym (Hh)
    Anonym (Spiralen) skrev 2024-12-17 22:25:54 följande:

Hej! Jag tog också ut min för två veckor sedan och har störtblött i fem dagar men idag har det helt plötsligt slutat.. vet inte om det hjälper dig nåt men du är inte ensam iallafall?

Tack. Jo, jag tänker att det kan vara normalt. Det "lustiga" är att jag inte blödde nästan något de första tre dagarna men sen tog det fart ordentligt. 
Svar på tråden Problem efter uttag av hormonspiral