• Anonym (Linn)

För sent för covidtest?

I fredags morse fick jag lite ont i halsen. Tog Kanjang och symptomen försvann helt. Men till kvällen började jag känna mig febrig. Under lördagen bröt mer halsont och även snuva och hosta ut. Sov nästan hela dagen. Söndagen var jag mycket piggare, bara lite rosslig i halsen. Igår kände jag mig i princip helt frisk, trött mest. Men i dag har det tyvärr kommit tillbaka. Jag är framför allt varm och är både täppt och har rinnsnuva om vartannat. Inget halsont, men jag hostade som en galning tidigt i morse. Smak-och luktsinne är inte påverkat, i alla fall inte mer än vid vanlig förkylning. Dock har jag blivit lite lösare i magen än vanligt.

Funderar på om jag borde testa för Covid-19, men ger det ett tillförlitligt resultat så sent som fyra dagar efter de första symptomen? Och spelar det egentligen någon roll när det inte finns restriktioner kvar och man ska hantera alla virussjukdomar på samma sätt?

• Svar på tråden För sent för covidtest?
  • Aliona

Det spelar absolut ingen roll längre om det är Covid eller något annat. Det finns inga restriktioner och du kan inte behandla på något sätt. Strunta i testet och lägg krutet på mycket te och vila istället (timjan-te är toppen mot hosta, ta vanlig från kryddburken). 

• Anonym (Elsa)

Spelar ingen roll om du har covid eller inte. Är förvånad att folk fortfarande gör covid tester, vad ska man göra med den informationen? Är man så sjuk som du beskriver så är man ju hemma oavsett, alla virus smittar. 

• Anonym (Linn)
    Aliona skrev 2024-12-17 09:38:49 följande:

Det spelar absolut ingen roll längre om det är Covid eller något annat. Det finns inga restriktioner och du kan inte behandla på något sätt. Strunta i testet och lägg krutet på mycket te och vila istället (timjan-te är toppen mot hosta, ta vanlig från kryddburken). 

Åhå, bara fylla en vanlig tekula med torkad timjan istället för te alltså? Det ska jag prova!
  • Anonym (Ja)

För att få ett säkert resultat bör man testa inom de första dagarna, enligt vad en läkare sa till mig. Det är för sent.

• Aliona
    Anonym (Linn) skrev 2024-12-17 09:42:10 följande:
    Åhå, bara fylla en vanlig tekula med torkad timjan istället för te alltså? Det ska jag prova!
    Precis! Lite honung kan man ha i om man vill. 
Svar på tråden För sent för covidtest?