• Anonym (Borde jag runka / 21 år)

Aldrig runkat tidigare

Hej! Jag är en kille på 21 år. Jag har aldrig runkat tidigare, och undrar om det är normalt eller onormalt.

Jag insåg detta rätt nyligen i samband med en grej och blev orolig. Som jag förstår det är det jättevanligt, och det klart jag har varit kåt och haft stånd -- men aldrig riktigt gnidit / smeka fingrarna mot kuken som jag läst att ex. ungdomar på UMO gör... Det känns riktigt dåligt i magen när jag läste om att det gav stor njutning. Vad är det jag har missat liksom?

Anledningen till att jag undvikit onani tidigare är att sex känts väldigt äckligt och pinsamt sedan sexualkunskapen i skolan. Men den spärren har börjat släppa. Känns ganska dumt att ha sådana tankar.

Nu funderar jag på om det är något som är värt att testa eller inte, eller kommer jag att bli beroende av det? Vill inte direkt börja göra det varje dag som jag förstått att många verkar göra?

• Svar på tråden Aldrig runkat tidigare
  • Anonym (Man)

Kör , helt normalt ,
    hur tror du vi människor kommer till ?

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-16 22:55:58 följande:

Kör , helt normalt ,
    hur tror du vi människor kommer till ?

Är det här din bildninngsnivå på sexualupplysningsfronten eller skrev du fel?
  • KimLinnefeldt

Att onanera är ett bra sätt att lära känna sin kropp och vad som känns bra sexuellt. Det kommer du att ha mycket glädje av när du ska ha sex med en annan person. 

Jag skulle förslå att du försöker mota bort tankar om att det skulle vara omoraliskt eller snuskigt att tillfredsställa sig själv. Ha skönt, bara.

• Anonym (?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-12-17 10:28:01 följande:
    Är det här din bildninngsnivå på sexualupplysningsfronten eller skrev du fel?
    Min första tanke också - här blir inga barn gjorda ....
    Ordet onanera ska tydligen komma från en biblisk person, Onan.
    Enligt bibeln "spillde han sin säd på marken" 
    Att "runka" är ett äldre svenskt ord som betyder skaka/ruska.
    Avdelningen "värdelöst vetande".........
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Borde jag runka / 21 år)

Okej jag ska sluta oroa mig / grämma mig och bara testa köra något nästa gång det passar. Tack för svaren även om inlägget var skrivet när jag hade ångest över det. Klart jag vet att det är normalt. Vet inte vad jag tänkte när jag skrev det. Kan man ta bort tråden nu?

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (?) skrev 2024-12-17 16:20:26 följande:
    Min första tanke också - här blir inga barn gjorda ....
    Ordet onanera ska tydligen komma från en biblisk person, Onan.
    Enligt bibeln "spillde han sin säd på marken" 
    Att "runka" är ett äldre svenskt ord som betyder skaka/ruska.
    Avdelningen "värdelöst vetande".........
    Det är väl knappast nytt för någon. Detta gjorde han för att han inte hade samvete att befrukta sin brors fru, vill jag minnas. Mellanstadieallmänbildning.
Svar på tråden Aldrig runkat tidigare