• Anonym (Ensam)

Ensam o olycklig

Skild sedan 5 år tillbaka. Mår fortfarande dåligt över att barnen måste ha två hem. Gråter för deras skull.
    Mitt ex är förlovad igen. Jag är ensam. Jag har försökt men det är svårt att träffa någon. Jag har sådan otur. Jag är också värd kärlek och att få känna trygghet. istället kämpar jag på helt ensam med barnen vv, huset, heltidsjobb, trädgård. ingen släkt. Jag har vänner men det är inte samma sak.
    återigen kommer jag vara ensam mycket över julen. Det smärtar mig mycket. Jag som avskyr ensamhet hittar inte rätt. Just jag har ingen släkt. Just jag få vänner som tycker att jag är värd att behålla. Trots alla försök genom livet. Jag bara förlorar männodkor. Föräldrar, släkt, män, vänner. Blir sviken. Bortslängd. Oviktig. 
    jag visar omtanke, kärlek, ger av mig själv. Har försökt träffa folk men i min ålder är det svårt att skaffa vänner. 
    saknar min andra hälft. Jag är halv. 

jag är så olycklig. Jag vill inte ha det så här. Ensam. 

• Svar på tråden Ensam o olycklig
  • Anonym (Samma)

Jag är i samma sist som du. Också skild sen fem
    år tillbaka. Vi kanske kan stärka varandra på något sätt.

Att vara ensam på julen är inte kul. Där måste du planera att hitta en lösning. Någon grupp på fb kanske. Just julen brukar jag själv kunna lösa. Men all annan tid när ensamheten bara fortsätter.

• Anonym (Samma)

Är i samma sits menar jag

• Anonym (Man53)

jobbig känsla och det brukar lätt bli så i denna mörka tid med storhelger å många träffas och umgås. 
    Du har ju två friska barn , jobb , hus , trädgård.??
    Kanske testa nåt nytt!
    våga fråga någon utav dina närmaste vänner om du kan hänga på där istället för att vara själv , erbjud dig att du kan fixa en efter rätt eller något annat. 

Det blir lätt när man är själv att man ältar och tycker lite extra synd om sig själv. 

kanske börja träna den veckan du är barnlös eller hitta på  någon hobby i syfte att även träffa nya människor 
    livet är tungt ibland men plötsligt kommer det ljusglimtar bara man kan se dem. 

hopoas du kommer igen !! 

hälsar bara jag 

• Anonym (Ensam)

Jag tränar o försöker vara med på saker. men är mer introvert så det är svårare för mig.
    jag har testat appar o dejtat men det är inte min grej. Dels tar det så mycket energi men dels är faktiskt de bästa upptagna. Jag känner mig som någon som blev över. Jag är ju en bra person som ser vanlig ut, varför blev jag över? 

jag vill inte tränga mig på andra par och de vill ändå fira ensamma. Först jul o sen nyår. Ångest 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Ensam) skrev 2024-12-17 19:40:20 följande:

Jag tränar o försöker vara med på saker. men är mer introvert så det är svårare för mig.
    jag har testat appar o dejtat men det är inte min grej. Dels tar det så mycket energi men dels är faktiskt de bästa upptagna. Jag känner mig som någon som blev över. Jag är ju en bra person som ser vanlig ut, varför blev jag över? 

jag vill inte tränga mig på andra par och de vill ändå fira ensamma. Först jul o sen nyår. Ångest 

Så endast de bästa är bra nog för dig ?   Vad har du själv att erbjuda mer än bonusbarn ...?  
    Det är inget plus i kanten.

Är man introvert är nätet bästa stället... Om du inte kan ragga på ICA eller gymmet.
  • Anonym (Ångest)

Usch, får ångest av att läsa detta. Fan vilken tur jag haft som inte fastnat i den där fällan. Och undvikit barn och man.

Män är opålitliga speciellt när det finns barn i bilden, och det kommit. Sånt stort fenomen det blivit i vårat samhälle detta med varannan vecka föräldrar. Deprimerande som in i Norden.

Och varför är relations människor så needy. Du vet att kärlek, närhet och annat faktiskt inte är en mänsklig rättighet. Finns hur mycket människor som helst som får vara utan. Frivilligt eller ofrivilligt. Det händer inte alls. Och det finns verkligen inte någon för alla. Vilket lr helt uppenbart. Annars skulle ju alla ha någon. Det handlar mer om att kemin ska stämma och att man faktiskt utvecklar känslor. On du fått uppleva det åtminstone en gång i ditt liv, så är det bra. Var glad för det.

• Anonym (Halawa)

Ja, halv är hemskt. Här har du en halva till. Känns som jag blir sämre än halv också, sämre och sämre. Ett halvår sen nu som jag blev ensam. Grått är det. Inget är roligt. Före dess jag träffade min stora kärlek för fyra år sen visste jag inte hur uselt halv jag kunde bli. För mig hjälper musik. Spela och sjunga. Och lyssna. Arvid Nero, Öl och karaoke :) lyssna på den och försök att inte le ändå :)

• Anonym (Ensam)

I min ålder förväntar jag mig att även den jag skulle träffa har barn. 

Ja faktiskt är det inte så stort utbud på apparna. det beror också på området förstås, jag vill ju helst träffa nån nära och det finns verkligen inga singlar här 
    och jag vill inte bara ta någon för att slippa ensamhet. Jag vill känna kärlek. Och det kan man inte beställa tyvärr. jag har inte träffat nån som jag fått känslor för vilket är sorgligt 

jag har frågat de få vänner jag har men ingen har bjudit in mig utan mer med ord försökt peppa. ?Du får låtsas att det är vanliga dagar ? ?njut av lugnet och vila? ? läs en bok? etc 
    vilket funkar ibland men inte vid högtider 

Svar på tråden Ensam o olycklig