• Anonym (Mr Kent)

Hjälp

Hej. jag är en man mellan 30-40 år.
    jag har tre större bar.
    nu till problemet. Jag mår dålig.
    jag har länge kämpat med min relation till min fru. Men börjar hata och bli äcklad av hela min relation. För att inte inlägget ska bli hur långt som helst ska jag fatta mig kort. Jag vill lämna henne.
    men jag har ingen stans att flytta til.
    Har skulder till kronefogden.
    och flyttar jag måste barnen och frun hitta en ny bostad. Känns som jag sätter dom i knipa. Jag vill helst inte bo på gata.
    svårt att träffa barnen då.

Kanske är det bättre att kasta in handduken och ge upp. Vad jag läst vill ändå ingen ha en relation med skuldsatta.

mvh en känslig man.

• Svar på tråden Hjälp
  • issak

i will say it clearly to you, first of all you being on kronofogden means tou got money problems, which produce family problems, which makes your life miserable.

To find a place to live in while on Kronofogden is very hard, you will need to search facebook groups for a andra hand contract,  not only that if you don't have a job as i think so then this by itself is a problem aswell, my advice to you is either you move outside the country for a fresh start or to contact boende stöd for help thought social psykiatri 

• Anonym (F)

Kasta in handduken och ge upp? Och lämna dem helt ensamma i livet med exakt samma följder? Och dessutom lämna dina barn faderlösa? NEJ!!

Det måste kunna finnas uthyrningsrum eller liknande som du har råd med tills du står på fötter ekonomiskt igen. Du får se över om du kan öka din inkomst, kanske söka nytt jobb eller vidareutbilda dig till något som ger bättre betalt. Fram till dess kan barnen bo med mamman och ni kan fortfarande träffas. Oroa dig inte för din frus och barns boende, de behöver bara hitta ett billigare boende. Hon kommer dessutom få flera tusen extra i inkomst för att hon har barnet (underhåll samt barnbidrag för samtliga) så hon har nog råd ska du se!

• Anonym (Mr Kent)

Jag har ett jobb och klara mig rent ekonomisk.
    det är det andra problemet som är jobbigt 😩 

• Anonym (F)
    Anonym (Mr Kent) skrev 2024-12-16 10:36:53 följande:

Jag har ett jobb och klara mig rent ekonomisk.
    det är det andra problemet som är jobbigt 😩 

De klarar sig!
Svar på tråden Hjälp