Artros och rak nacke / cervical kyphosis
Hej allihopa,
Jag är en kvinna på 38 år och har haft ont i ryggen så länge jag kan minnas. Jag har röntgats flera gånger i Sverige, men läkarna har alltid sagt att de inte kan hitta något, man har hela tiden sagt att det är kroppsligt smärta, att jag har ångest, depression och mina journaler har handlat om det i 15 år.
För exakt ett år sedan började jag uppleva yrsel, extrem, extrem trötthet och en känsla av att jag inte får syre till huvudet, samt spasmer.
Jag sökte akut flera gånger, men de tyckte att jag hade för många symtom som inte hängde ihop. Man trodde också att mina spasmer var fejk. De skickade hem mig och sa att jag behövde träffa en psykolog eller någon att prata med.
För tre veckor sedan, när jag var utomlands i Frankrike, jag fick jag spasm och hade svårt att andas igen. De gjorde en röntgen och kunde inte tro sina ögon. Jag fick diagnoserna artros som var extrem och cervikal kyfos asså en rak nacke för att jag hade gått med artros så länge.
Nu är jag tillbaka i Sverige, men läkarna tar det fortfarande inte på allvar ? deras ego skulle aldrig låta dem erkänna att de har missat något. Nu visar jag bilderna till naprapaterna och de kan inte tro sina ögon samtidigt tycker närakuter och vårdcentralen att jag kan ta Ipren.
Jag har levt med smärtan hela mitt liv, så den kan jag hantera, men det jag inte kan leva med är yrseln och känslan av att inte få syre till huvudet. Jag har levt ett extremt ensamt och isolerat liv sen förra året eftersom jag inte kan röra på mig. Antingen hittar jag en behandling, eller så kommer jag inte att klara av detta längre.
Alla tips är välkomna.