• Anonym (Drömmen)

Dröm hjälp någon?

Jag är en som drömmer mkt i perioder, mest mardrömmar och fått till mig att det är som mest när man är mkt stressad/ångest som gör det. 
    Men efter pratat med flera olika om mina drömmar inser jag att dem inte är på samma sätt som andras så blev lite nyfiken och tänker fler måste ju ha samma som jag. 

I drömmarna kan jag lite som att jag är i drömmen men samtidigt står bredvid, ta mig ur alla farliga/hemska situationer genom att tänka logiskt. Och jag minns det så tydligt. Jag kan typ då lugna mig själv genom att säga det är inte på riktigt, och hittar lösningar på det som skrämmer mig. (Lite som i filmen Divergent om ni sett den, när hon drömmer med sånt medel och dem kan se hennes drömmar och hon löser det på fel sätt enligt dem, för hon är inte som hon ska. )

Väldigt flummigt förklarat kanske men det är som om jag är vaken och löser det, men sover ju. Men minns allt så tydligt. 

Är det fler här som har samma? Eller någon som är duktig på drömmar och kan förklara hur detta funkar och varför hjärnan gör så? 
    /Nyfiken 

Svar på tråden Dröm hjälp någon?