• Anonym (TS)

Ska det verkligen vara såhär?!

Jag äter sedan något år antidepressiva. 

Nu för nån vecka sedan började jag bli väldigt nedstämd. Kändes som att jag förlorade all min lust och ork. Alla måsten känns helt enorma.
    Jag pluggar och har 2 barn i lågstadieåldern varannan vecka. Just nu känns mammarollen övermäktig och skoluppgifterna ger mig ångest.

Jag vill egentligen bara ligga i soffan och kolla Netflix. Inte laga mat, inte duscha, inte hömta/lämna barn, inte göra skoluppgifter. Ingenting vill jag göra!

Och nu kommer julen också, fan! Vill sätta livet på paus nån vecka och bara vara ifred.

Vet inte hur jag ska lösa detta. Tips?

• Svar på tråden Ska det verkligen vara såhär?!
  • Anonym (M)

Vad säger läkaren?

• Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-12-14 15:36:31 följande:

Vad säger läkaren?

Jag har inte pratat med min läkare om det. Känns konstigt att kontakta VC och bara säga att jag är ledsen och uppgiven.
  • Anonym (B)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-14 17:27:36 följande:
    Jag har inte pratat med min läkare om det. Känns konstigt att kontakta VC och bara säga att jag är ledsen och uppgiven.
    Fast du är ju i en depression som riskerar att övergå i utbrändhet.
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-14 17:27:36 följande:
    Om du är deprimerad och har barn är det din skyldighet att agera. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (B) skrev 2024-12-14 17:35:16 följande:
    Fast du är ju i en depression som riskerar att övergå i utbrändhet.
    Du har kanske rätt. Men jag tycker det är konstigt att det kom så plötsligt. Hör av mig dit på måndag. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2024-12-14 18:27:32 följande:
    Om du är deprimerad och har barn är det din skyldighet att agera. 
    Jag tar hand om mina barn. De har inte fått lida pga detta. Men klart att hade det fortsatt länge hade jag kanske inte lyckats hålla ihop.
  • Tyra myra
    Anonym (TS) skrev 2024-12-14 15:14:21 följande:
    Ska det verkligen vara såhär?!