Skum händelse
Jag måste berätta om en lite ovanlig och bisarr händelse jag råkade ut för.
Jag var för inte så länge sedan på en flygresa i jobbet. Jag flyger inte så ofta, men har en ovanlig oröta att ALLTID hamna i säkerhetskontrollen av någon anledning, bältet, något slumpsystem som väljer ut mm mm. Senaste gången hade jag verkligen förberett mig. Jag hamnar bakom någon gammal pensionär som jag tror hade typ skruvar i något ben. Det tjöt hela tiden. När det sen vart min tur, tro det eller ej, det tjuter! Blir upplyst av mig själv i huvet om min sjuka historik, men förstår bara inte va f*n det kan vara. En ung säktjej frågade om jag hade något i fickorna - lite damm. Jag provade två gånger till med samma resultat. Säktjejen bad mig att ställa mig bredvid i spread legs position med förritade fotavtryck på golvet. Hon började skanna mig manuellt. Och började allt mer rikta in sig mot mitt skrev, först lite subtilt. Till slut står hon med båda händerna och känner alldeles runt och frågar frenetiskt, " har du nåt här?". Allt känndes djupt surrealistiskt och en bisarr de ja vue känsla från min ungdom, då jag led en hel del av att vara väldigt välhängda, framträdde. Något som förföljt mig, men som jag trodde jag hade skakat av mig sedan 15-20ish år tillbaka. En massa tankar far genom huvet. Va fasen ska jag säga? Ska jag hålla masken? Vad hade en tjej gjort om en säkkille inför alla hade gjort på samma sätt? Vad tänker hon att jag skulle säga:
-Jo, nu slår det mig att jag har en pickadoll i mitt kalsonghölster där innanför de tighta jeansen?!?
Jag höll ihop och hon lät mig tillslut gå, men en bestående skum känsla hänger kvar. Har inte orkat snackat med någon om det, men kände att jag behövde kanalisera det och väljer då att göra det anonymt för att sen släppa det.