• Sunrisen

Tidiga gravidsymptom.

Hej på er! Har lite funderingar.. 
    Jag och pojkvännen försöker att bli gravida och gjorde första försöket denna månaden.
    Fick positiv ÄL-test den 5/12. 
    Vi hade våra mysstunder den 3 & 6/12 vilket innebär dagarna med absolut största chans för att lyckas. 

Mina frågor är nu.. är det rimligt för mig att känna tidiga sympom redan nu? 
    Beräknad mens är om 9 dagar.
    Både igår och iförgår kände jag som molvärk. Det smakar jätteäckligt i munnen ( snusar vitt ). Har förhöjd kroppstemperatur ( 38,0 ). Och spända och väldigt ömma bröst/bröstvårtor. Samt lite illamående både igår och idag. Och huvudvärk. 

kan det vara så att jag faktiskt redan känner symtom ( om det nu är så att jag är gravid ) eller är det verkligen alldeles för tidigt? 
    Första gången för mig jag försöker så har absolut ingen erfarenhet av något. Hoppas få svar av er  

• Svar på tråden Tidiga gravidsymptom.
  • Anonym (Kirty)

Jag har ingen sån järnkoll på när ägglossning är och så men fick väldigt tydliga symptom tidigt, ungefär där du är nu. Ont i brösten, ändrat lukt/smaksinne, bland annat. När mensen väl borde ha kommit var det ingen tvekan alls. Det var helt uppenbart att jag var gravid. Gravtest var typ överflödigt. :) 

Håller tummarna för er! 

• Anonym (J)
    Anonym (Kirty) skrev 2024-12-13 18:41:23 följande:

Jag har ingen sån järnkoll på när ägglossning är och så men fick väldigt tydliga symptom tidigt, ungefär där du är nu. Ont i brösten, ändrat lukt/smaksinne, bland annat. När mensen väl borde ha kommit var det ingen tvekan alls. Det var helt uppenbart att jag var gravid. Gravtest var typ överflödigt. :) 

Håller tummarna för er! 

Jag har också fått ömma bröst tidigt med 3 av mina barn (väntar fjärde nu och den här gången kom det senare),  flera dagar innan BIM iallafall. Men ägget fäster ju efter ca 5 dagar så med 9 dagar kvar till BIM borde det ju knappt ha fäst ens? Eller kanske TS har längre cykel? 

• Sunrisen

Anonym (Kirty)

Åh! skönt att höra att det ändå inte är helt omöjligt med tidiga tecken då :) 
    Tack snälla jag hoppas verkligen ❤️

• Sunrisen
    Anonym (J) skrev 2024-12-13 19:07:27 följande:

Jag har också fått ömma bröst tidigt med 3 av mina barn (väntar fjärde nu och den här gången kom det senare),  flera dagar innan BIM iallafall. Men ägget fäster ju efter ca 5 dagar så med 9 dagar kvar till BIM borde det ju knappt ha fäst ens? Eller kanske TS har längre cykel? 

Anonym (J). 

nu svarar jag här haha  
    Ägget fäster 5 dagar efter ÄL menar du? För det är 8 dagar sedan jag visade Positivt på ÄL-testet idag. Och tänker att de molande smärtan jag kände igår och iför går kanske kan vara att de har fäst sig? 

jag är verkligen urusel på hur man räknar sin cykel, men brukar ha regelbunden mens.. men om jag skriver såhär: 
    min senaste mens började 20/11. Och den beräknas komma nu 22/12. Tror jag har rätt lång cykel? 

• Anonym (Kirty)
    Anonym (J) skrev 2024-12-13 19:07:27 följande:

Nä, det är ju verkligen på gränsen. 
  • Sunrisen

Kan ju absolut vara så att det är något helt annat och att jag kanske inte alls lyckats bli gravid. Man bara hoppas så mycket.. men det återstår och se då kanske. Står att jag tidigast kan testa på Tisdag 17/12 Så håller tummarna då❤️

• Anonym (Kirty)
    Sunrisen skrev 2024-12-13 19:26:35 följande:

Kan ju absolut vara så att det är något helt annat och att jag kanske inte alls lyckats bli gravid. Man bara hoppas så mycket.. men det återstår och se då kanske. Står att jag tidigast kan testa på Tisdag 17/12 Så håller tummarna då❤️

Det ska jag göra! 
  • Sunrisen
    Uppdatering + lite mer frågor 😂🙈. 
    Imorgonbitti kan jag börja att testa för att se om vi lyckats eller inte 🥹. Har sett flera som tagit flera olika tester då de testar. Har både stickor, de här digitala + & veckoindikator testen, ska jag ta ett av varje kanske? 
    Med tanke på frågorna i inlägget gällande de tidiga symptomen så har det tillkommit lite.. jag brukar vanligtvis ligga lågtempad men nu möter jag 37,5 och då har jag alltid känt mig sjuk innan, ligger under 36° vanligtvis. Läste att man kan få höjt temperatur vid graviditet? Fortfarande kvar lite magont/mensvärk liknande smärta. Och dovt illamående, absolut inte mycket men det kommer ibland. Väldigt hungrig ofta. Och lukter!! 
    Imorse skulle jag dricka vatten som hade stått i kannan i kylen ett par dagar, det var de äckligaste doften jag känt på länge, jag lät den stå kvar o ville inte dricka då jag tänkte att det var något fel på vårt vatten, bad sambon att lukta sen men han kände verkligen iiiingenting och tyckte jag var konstig? 🙈🤭 
    Samt mitt humör igår, det svängde hej vilt.. först glad, sen arg och irriterad på sambon. Fick dåligt samvete och började gråta. Sen räckte det att han andades så blev jag irriterad och sur igen. Grät igen. Blev galen 🥹 
    Ah.. vet inte vad jag ska förvänta mig. Magkänslan säger att jag inte är gravid & att symptomen kommer bara för jag tänker på det & att jag kanske inbillar mig/skengravid?
    Är så nervös inför testerna.. om de är negativt vet jag att jag kommer bli så ledsen 🥹 
    Behöver nog bara lite pepp inför denna veckan tror jag ❤️
  • Anonym (Kirty)

Jag förstår att det är nervöst. Lycka till idag! 

Svar på tråden Tidiga gravidsymptom.