• Anonym (AnnaS)

Positivt ägglossningstest i en vecka

Som rubriken lyder hade jag stark ägglossningsvärk i fredags och tog ett test som visade positivt. Sen har jag fortsatt att få positivt alla dagar förutom en dag (torsdagen) som blev negativ. Nu, fredag är det återigen positivt. 
    vad kan detta bero på? Letar men hittar inget svar, skulle jag kunna vara gravid redan? Känns orimligt och kan definitivt inte ta något test redan. Men vad skulle det annara kunna bero på?

• Svar på tråden Positivt ägglossningstest i en vecka
  • Anonym (AnnaS)

Kan tillägga att jag även haft molvärk sen ägglossningsvärken försvann, ska ha mens om 1 vecka exakt. 

• Anonym (AnnaS)

Ingen? Negativt ägglossningstest idag, lördag. 

• Anonym (Ert)

Vilka test har du använt?

• Anonym (AnnaS)

Natural Cycles egna, varje gång

• Anonym (Ert)

Skumt, det har bara hänt mig med digitala att de visar positivt för jämnan. Men var de lika starka hela tiden?

• Anonym (AnnaS)

Ja det har de varit, känns så konstigt. Hade extrem ?mensvärk? igår också, och så är det negativt idag. Inte lyckats med ägglossningen? 

• Anonym (AnnaS)

I princip, en dag var ett liiiite svagare, men inte mycket 

• Aliona
    Anonym (AnnaS) skrev 2024-12-14 10:26:39 följande:

I princip, en dag var ett liiiite svagare, men inte mycket 

Och alla har varit lika starka som kontrollstrecket? 

Det är normalt att man fortsätter få positiva äl-test några dagar och upp till en vecka. Det är därför som det är så viktigt att man haft negativt test först så att man verkligen ser stegringen och när det slår om, för det är då som man vet att äl (troligen) kommer att ske 24-36 timmar senare. Att fortsätta testa efter det finns det ingen vits med, för det tillför ingen ny information. 

Sen ger äl-test utslag på hcg också, så de kan ge positivt vid graviditet, men det är lite senare. 

• Anonym (AnnaS)

Tusen tack för svar! Hade negativt innan, så då verkar allt vara som det ska ☺️

Svar på tråden Positivt ägglossningstest i en vecka