• Anonym (Roseellie)

Var i ett förhållande, och nu inträffar ghosting

Hej,
    Jo nu är det så att jag hamnat i en situation. 

Jag var i en relation som varade i nästan ett årstid. Vi hamnade senast i en konflikt. (Varit en del konflikter senaste tiden), pga diverse problematik osv. Han påstår att jag har svårt att lita på honom, som gjort att han inte orkar längre.

Nu är det snart 1 månad sedan vi hade kontakt senast. Det har varit helt tyst från bådas håll sedan dess. 

Saken var den att han inte skrev något om att avsluta detta helt. Jag skrev väl i vissa meningar om att jag inte vill ta detta vidare pga osäkerhet, men däremot så var inte den senaste meningen inte nånting om att det tog slut. Utan om att höras någon gång framöver. 

Min fråga är, kan jag tyda på att han inte längre ser potential att fortsätta med detta alls mer, är detta en s.k ?ghosting? som pågår, eller kan det vara en paus (har däremot haft paus tidigare). Kommer han höra av sig igen? Kan det vara så att han försvunnit pga att han har kontakt med annan tjej? Tror han att jag är med någon annan tro?
    Borde jag lägga detta bakom mig och gå vidare, eller borde jag vänta? 

• Svar på tråden Var i ett förhållande, och nu inträffar ghosting
  • Anonym (Eh)

Men du fattar inte själv att när han säger "jag orkar inte mer" att det är slut...? Och att du själv bekräftat att du också tycker att det ska vara slut...?

Detta är inte ghosting. Du är dumpad. Sedan att han sa att ni kunde höras framöver, det är inget löfte så det kan lika gärna vara sista gången. Det får tiden utvisa.

Och om du undrar om han har kontakt med en annan tjej? Ledsen, men såvitt jag ser och hör bland män så ligger han antagligen redan med någon sedan ett par veckor. Det där med kärlek är inte så bråttom, men ligga kan de göra väldigt snabbt efteråt.

Ni verkar inte bra tillsammans. Gå vidare med ditt liv. 

• Anonym (Eh)

Och nej, han tror inte att du har gått vidare med någon annan. Mest troligt tänker han inte alls på den saken.

• Anonym (Roseellie)
    Anonym (Eh) skrev 2024-12-13 17:10:43 följande:

Men du fattar inte själv att när han säger "jag orkar inte mer" att det är slut...? Och att du själv bekräftat att du också tycker att det ska vara slut...?

Detta är inte ghosting. Du är dumpad. Sedan att han sa att ni kunde höras framöver, det är inget löfte så det kan lika gärna vara sista gången. Det får tiden utvisa.

Och om du undrar om han har kontakt med en annan tjej? Ledsen, men såvitt jag ser och hör bland män så ligger han antagligen redan med någon sedan ett par veckor. Det där med kärlek är inte så bråttom, men ligga kan de göra väldigt snabbt efteråt.

Ni verkar inte bra tillsammans. Gå vidare med ditt liv. 

Saken är den att man inte kan veta med säkerhet. För får för mig att han ska höra av sig om det är så att han inte hittar någon annan. Den är klassisk också.
  • Anonym (J)

Du skrev att du inte ville ta det vidare och nu har ingen av er hört av er till varandra på en månad. Han har antagligen gått vidare och tänkt att ni är överens. Om han fortfarande hade varit intresserad så hade han hört av sig.

• Anonym (Roseellie)

Jag skrev som ett ultimatum om att jag inte orkar längre om han inte gick med på att besvara på diverse saker. Skrev inte med stora bokstäver om att jag lämnar helt. Känns som han ska höra av sig igen. Eller så var det sista gången. Vet inte ännu.

• Anonym (JObbig)
    Anonym (Roseellie) skrev 2024-12-13 17:48:23 följande:

Jag skrev som ett ultimatum om att jag inte orkar längre om han inte gick med på att besvara på diverse saker. Skrev inte med stora bokstäver om att jag lämnar helt. Känns som han ska höra av sig igen. Eller så var det sista gången. Vet inte ännu.

Låter som att det är slut och att det var ett klokt beslut.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Om han har träffat nån eller inte är ju svårt för nån här att veta.

Men eftersom ni inte hörts på en hel månad efter att ha avslutat er senaste konversation så som du beskriver tror jag tyvärr att relationen ganska garanterat är över nu.

• Anonym (öhhvadi)
    Anonym (Roseellie) skrev 2024-12-13 17:26:14 följande:
    Saken är den att man inte kan veta med säkerhet. För får för mig att han ska höra av sig om det är så att han inte hittar någon annan. Den är klassisk också.
    Anonym (Roseellie) skrev 2024-12-13 17:48:23 följande:

"Han påstår att jag har svårt att lita på honom, som gjort att han inte orkar längre."
  • Anonym (C)
    Ställer man ett ultimatum finns det i min värld inga mellanting utan det är antingen eller. Att ni inte har haft kontakt på en månad tolkar jag som att han har valt att inte besvara det du vill ha svar på för att kunna se en fortsättning med honom, alltså är det slut mellan er. Även om du inte har skrivit att du lämnar helt har du indirekt genom ditt ultimatum sagt att det är slut om han inte besvarar diverse saker vilket han verkar ha gjort valet att inte göra.
  • Anonym (Roseellie)
    Anonym (Eh) skrev 2024-12-13 17:11:59 följande:

Och nej, han tror inte att du har gått vidare med någon annan. Mest troligt tänker han inte alls på den saken.

Vet du mitt riktiga namn, herrn?
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Roseellie) skrev 2024-12-14 03:06:36 följande:
    Vet du mitt riktiga namn, herrn?
    Herrn....? Anta mer vet ja. Jag är en kvinna på 40+ din fördomsfulla sak.
  • Anonym (Roseellie)
    Anonym (Eh) skrev 2024-12-14 09:47:10 följande:
    Herrn....? Anta mer vet ja. Jag är en kvinna på 40+ din fördomsfulla sak.
    ?Din fördomsfulla sak? är en människa precis som du! Frågade bara en liten fråga. Världen går ej under!
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Roseellie) skrev 2024-12-14 11:51:28 följande:
    ?Din fördomsfulla sak? är en människa precis som du! Frågade bara en liten fråga. Världen går ej under!
    Vad var vitsen med att anta att jag är man då?
Svar på tråden Var i ett förhållande, och nu inträffar ghosting