Hjälp att tolka tempkurva - ägglossning bekräftad men mensen har inte kommit ännu!
Hej alla!
Jag behöver er hjälp att tolka min kurva och förstå vad som händer i min cykel. Jag är lite förvirrad och hoppas att någon med erfarenhet kan hjälpa mig.
Lite bakgrund:
Jag slutade med NuvaRing i oktober 2023 och sedan dess har jag bara haft 1 egen mens.
Jag har fått hjälp med Provera för att få igång mensen och har testat Letrozol 2 kurer, men de resulterade aldrig i ägglossning.
Den här cykeln tog jag Letrozol på cykeldag 3-7, men min ägglossning verkar ha skett först på cykeldag 29, vilket får mig att tro att denna ägglossning kom av sig själv och inte från Letrozolen.
Jag har PCO, vilket kanske också spelar in i hur min cykel beter sig.
Allt tyder på att jag faktiskt haft ägglossning denna cykel:
Jag har sett ett tydligt temperaturhöjning på min kurva, vilket ni kan se på bilden.
Jag har också mätt progesteron i blodet och fått bekräftat att jag faktiskt hade ägglossning.
Men? vart är mensen?
Den lyser fortfarande med sin frånvaro. Jag förstår att lutealfasen kan variera i dagar, men jag känner mig ändå osäker. Jag har gjort graviditetstest som alla är negativa, så jag är mest förvirrad över vad som händer med kroppen.
Har någon varit i samma situation? Hur såg era kurvor ut och hur länge fick ni vänta på mens efter ägglossning?
Jag skulle verkligen uppskatta era tankar och era tolkningar av min tempkurva.
Tack på förhand för all hjälp! ????🏼🌸