• Anonym (Farmen)

Försöker bli gravida igen efter sen abort

Pga fosterskada fick vi göra abort sent i v 18. Aborten gjordes med cytotec på förlossningen, 2 v senare testade jag fortfarande pos på grav test och dagen efter fick jag åka in för skrapning pga akut blödning.
    läkarn sa efter skrapningen att allt hade gått bra och h?n såg att jag ?snart? skulle ha ägglossning.
    jag glömde fråga när snart var eftersom jag va så trött..
    nu, 2 veckor senare har Jag fortfarande inte fått pos Utslag på ägglossningstesterna (digitala) och mina gravtester Visar negativt. Jag har slutat blöda, kommer ibland lite brunt i flytningarna. Vi har inte haft sex än men längtar efter att få börja försöka igen. resan till ett barn har varit lång och full av sorg, vi vill inte vänta mer.. 
    Jag undrar om någon varit i samma situation och när ni fick tillbaka ägglossningen efter skrapningen som skedde några veckor efter aborten?

jag har funderat mycket på det läkaren sa.. jag tänker att h?n antingen menade att ägglossningen skulle ske typ nästa dag eller mycket snart, för hur skulle h?n annars kunna se? och jag testade ju pos på gravtest dagen innan skrapningen så då borde väl kroppen inte förbereda sig för en ägglossning? 

snälla Berätta om hur det gått för er och berätta gärna om ni lyckats bli gravida innan första mensen kom efter en sen abort.
    vi behöver lite pepp mitt i all sorg och ovisshet..

• Svar på tråden Försöker bli gravida igen efter sen abort
  • Anonym (S)

Men snälla människa låt kroppen läka först! Avvakta någon månad åtminstone.

• Anonym (Farmen)
    Anonym (S) skrev 2024-12-13 13:52:56 följande:

Men snälla människa låt kroppen läka först! Avvakta någon månad åtminstone.

inget svar på någon av frågorna? scrolla gärna vidare i fortsättningen om du inte har något vettigt att bidra med. Tack

• Anonym (S)
    Anonym (Farmen) skrev 2024-12-13 17:13:07 följande:

inget svar på någon av frågorna? scrolla gärna vidare i fortsättningen om du inte har något vettigt att bidra med. Tack

Men suck....
  • Anonym (Farmen)
    Anonym (S) skrev 2024-12-13 17:15:46 följande:
    Men suck....

Att man frågar efter andras erfarenheter ang när ägglossning kommit igång betyder väl inte att man inte låter kroppen vila? 
    alla bör utgå ifrån sin egen kropp och eftersom det gått flera månader sedan ingreppet är det väl inte konstigt att man som ofrivilligt barnlös söker information? I en så här situation greppar man efter halmstrån. Det hoppas jag att du aldrig behöver uppleva.

så tänk dig för innan du kommenterar i en tråd där Någon uttrycker sin sorg och söker personer med liknande erfarenhet.

Svar på tråden Försöker bli gravida igen efter sen abort