• ahag21

Någon som handlat från dekoration-hus.com?

Hej!

För två veckor sedan beställde jag ett katt-träd från en sida som heter Dekoration-hus.com

Jag betalade och fick orderbekräftelse. Några dagar senare blev jag fundersam varför paketet inte skickats så jag öppnade bekräftelsemejlet för att gå in o spåra. Jag klickar på länken som ska gå till deras sida men får då upp ?something went wrong? ?The link you followed is no longer available? (se bild) 

Jag har oxå mailat kundtjänst men inte fått något svar? Har jag blivit lurad eller är det någon annan som beställt därifrån och faktiskt fått sina varor?

• Svar på tråden Någon som handlat från dekoration-hus.com?
  • Anonym (A)

Har inte handlat där men det här låter lite skumt.

• Anonym (d)

Ja du har garanterat blivit blåst. T.om adressen låter konstig.

• Annis318

Mm jag har gjort samma misstag, brukar 99 ggr av 100 googla företagen från FB då jag vet att massa av dem är fejk. De finns inte kvar alls på FB eller deras hemsida. 🥴🥴

• ahag21
    Annis318 skrev 2024-12-13 19:07:57 följande:

Mm jag har gjort samma misstag, brukar 99 ggr av 100 googla företagen från FB då jag vet att massa av dem är fejk. De finns inte kvar alls på FB eller deras hemsida. 🥴🥴

Hmm skönt att jag inte är den enda.. Men väldigt tråkigt. Nästa problem är ju dock att de har mina kortuppgifter, kan de göra dragningar utan att jag godkänner med BankID eller måste jag blocka mitt konto på nåt vis? 

mvh inte särskilt kunnig på detta område och uppenbarligen väldigt lättlurad 🙈

• Anonym (Spärra)
    ahag21 skrev 2024-12-14 23:02:51 följande:

Hmm skönt att jag inte är den enda.. Men väldigt tråkigt. Nästa problem är ju dock att de har mina kortuppgifter, kan de göra dragningar utan att jag godkänner med BankID eller måste jag blocka mitt konto på nåt vis? 

mvh inte särskilt kunnig på detta område och uppenbarligen väldigt lättlurad 🙈

Jag hade nog spärrat kortet, om jag var du.

Man kan väl göra det online nuförtiden, antar jag (sist jag behövde göra det så ringde man till banken).
Svar på tråden Någon som handlat från dekoration-hus.com?