Är allt som det ska nu, eller är jag utmattad?
Jag har i princip levt i konstant stress och oro sedan jag var 15 år. Så, i nästan 20 års tid. Jag har haft panikattacker och sömnsvårigheter på grund av detta vilket kanske inte är helt konstigt.
Jag har en träningsklocka som visade att min puls var hög även om nätterna, uppåt 85. Om dagarna så om jag ansträngde mig låg pulsen kvar hög i timmar efteråt. Så någon vidare återhämtning blev det nog inte. Hade svårt att sova pga oron och en känsla i kroppen av att vilja fly.
Nu har saker och ting ordnat upp sig. Men nu känner jag mig så oerhört trött istället. Min träningsklocka visar att jag är lugn i princip hela dagarna och oftast även på nätterna, vilopuls på 52. Jag är slö och får tvinga mig upp ur sängen på morgonen. Sätter jag mig i soffan så kan jag bli trött och nästan somna, jag har aldrig kunat somna i soffan tidigare, då jag varit för orolig för det. Min puls går ner fint mellan varje tillfälle jag gör någonting, tex går upp och hämtar något att dricka eller städar. Den håller sig inte uppe högt efteråt. Det tolkar jag som att jag är lugnare i kroppen. SOm det ska vara. På kvällarna blir jag nästan dåsig av trötthet.
Svårt för er att säga såklart men jag undrar om det är så här det ska vara? Är det det som är det normala? Eller har jag blivit utmattad nu när jag nu som först kan slappna av.
VÅrden har jag försökt kontakta men de har inte tid bara. Ingen orkar engagera sig.