Människor som inte kan se sin egna del
Har en kollega som sällan dyker upp på arbetet. Hon vill jobba hemifrån vilket inte är ett problem egentligen. Min chef har sagt att vi ska hålla en konferens ihop den 7 januari.
Jag har varit trevlig, försökt på alla sätt och vis få till gemensamma tider då vi kan arbeta tillsammans. Hon svarar inte, svarar inte och när hon svarar så är det mest att hon är upptagen. När vi slutligen fått till tider så avbokar hon i sista sekund.
Orsakerna till detta kan vara
Katten har kissat ner vardagsrumsmattan
Internet funkar inte på datorn och hon har för lite surf på mobilen
Hon har halkat på en isfläck och har ont i benet
Internet funkar fortfarande inte
Katten har akut blivit magsjuk
Hon föreslår att vi ska ses en söndag. Jag har kontorstider men är flexibel och fixar så vi kan ses en söndag trots att familjen tänkt gå på julmarknad men då kommer hennes syster spontant på besök och dom träffas så sällan så då måste hon 5 minuter innan utsatt tid ställa in.
Min chef har sagt att hon inte har några andra arbetsuppgifter alls utöver planeringen av konferensen.
Idag skrev jag ett argt mejl där jag kräver slutligen att hon ger mig klockslag och dagar som hon kan ses under nästa vecka. Fick ett svar som handlade om att hon visst kunde ses nästa vecka och att jag skulle bemöta henne professionellt och inte vara elak.
Jag frågar när hon kan då eftersom säger att hon kan nästa vecka och då får jag till svar att jag borde be om ursäkt. Det enda jag bad om var att veta när vi kunde påbörja arbetet inför konferensen. Hon svarar att hon inte vet om att vi ska ha någon konferens. Detta har min chef meddelat. Jag har meddelat och hon hävdar att hon trodde jag bara ville prata med henne inför något som ska hända i maj nästa år.
jJag känner att jag håller på att tappa det fullständigt. Vad borde jag göra? Hur kan hon inte förstå att jag blir irriterad. Vi har mejlat massor om detta och hon har skrivit om konferensen. Hon har även varit med på ett fysiskt möte när vi talat om detta. Hon är 30 så har svårt att se att hon skulle fått någon demenssjukdom eller så heller. Ingen annan på jobbet får tag på henne heller.