• Anonym (Vadskamangöra)

Gravid igen!

Hejhej! 

vi har precis fått veta att jag är gravid igen och våran förstfödda blir 7 månader nu i mitten av december. Jag vill men vill inte, tankarna bara snurrar. Och känns lite som en käftsmäll när man precis börjat komma tillbaka till sitt ?gamla? jag.. 
    Jag har ett hyfsat ?nytt? jobb men hann ju inte jobba så länge innan våran förstfödda och planen var ju att vara hemma september ut med första bebisen, vilket innebär att jag aldrig kommer tillbaka förens isåfall bebis 2 lite äldre än 1 år. Sen tänker man ju att det är mysigt men jobbigt? att ha syskon nära varandra i åldern
    Vill höra andras tankar..

• Svar på tråden Gravid igen!
  • Anonym (Hmm)

Ska ni ha fler än ett barn är det väl lika bra att passa på?

• Zamboni

19 månader mellan mina 2 döttrar. Administrativt var det lite jobbigt att ha 2 blöjbarn samtidigt men den äldsta var otroligt trygg i sig själv och med fantastiska mat sovvanor. Lite trassel med kolik och skrik på lillasystern men storasyster var helt obrydd och krävde nästan ingenting. Så fort den yngre började kommunicera vid 1 1/2 - 2 års åldern blev storasyster en otroligt fin sådan. De sysselsatte sig själva väldigt mycket och lekte alltid ihop. En förebild ända upp i tonåren blev storasyster, nu är de båda runt 30 och är fortfarande väldigt tighta.

• Anonym (Eva)

Det är som det är, det blir bra! Går inte att planera om nu. Har 9 månader mellan mina barn, lite jobbigt, men gick bra. 

• Anonym (Bebis123)

Hej har också ett bebis som fyllde 11 månder  
    Är gravid i vecka 20 så det kommer bli ungefär 14 månder mellan barnen. 
    Jag tänkte precis som dig jag vill men samtidigt så tänkte jag Nej kommer jag klarar detta tankarna gick över allt möjligt. 
    Men samtidigt så tänkte jag på mina tvillingar som är 9 år gamla och det klarade jag hur bra som helst. 
    Det kommer bli bra för dig också du kommer lyckas också.

• Anonym (Vadskamangöra)

Tack för svar! 

Funderar och funderar? För och nackdelar finns ju. De flesta nackdelarna är ju såklart själviska men vet inte hur jag ska tänka?.

• Anonym (Teamis)

Återigen... 

Inte roligt för din arbetsgivare.

• Anonym (Vadskamangöra)
    Anonym (Teamis) skrev 2024-12-12 19:58:09 följande:

Återigen... 

Inte roligt för din arbetsgivare.

Nej det vet jag att det kanske inte är. Dom är väldigt schyssta på mitt företag men klart man har dåligt samvete om man väljer att gå vidare med det här? Men på ett sätt så känner jag att man heller inte ska tänka på jobbets skull.
Svar på tråden Gravid igen!