• Floopy112

Ni som födde på BB stockholm, hur va det?

Har sett att det finns flera trådar om just detta men många är ganska många år gamla.

Så ni som fött senaste åren på BB stockholm, hur va det? Är beräknad till mitten av februari och ska föda där. 

Men min läkare på mvc (också bb stockholm) har jag känt inte är jättetrevlig. Så nu är jag orolig över att det kommer vara samma på förlossningen. Alltså att läkarna/personalen inte är trevliga. Men kan också vara oro pga hormoner såklart. 

Vill gärna höra era erfarenheter.
    Med vänliga hälsningar, floopy112

• Svar på tråden Ni som födde på BB stockholm, hur va det?
  • VirvelnM

Jag har inte fått mitt barn ännu (mitt första) och ska också föda i mitten av februari. Jag var dock på BB Stockholm för några veckor sen pga minskade fosterrörelser och de jag träffade både barnmorskor och läkare var jättegulliga :). 

• Anonym (pappan)

Vi har fött två där och min fru har varit nöjd båda gångerna.

• Pez

Jag födde där 2022. Jag hann bara vara på förlossningen i 3,5h innan bebis varit ute men personalen lämnade mig aldrig ensam. Sen var vi på eftervården i 3 dygn, där upplevde jag personalen stressad och vissa väldigt nonchalanta och obrydda. Jag är inte jätte känslig men just då var det jobbigt när de sa emot varandra och gav olika råd. Sen märkte jag av personalbrist för vi fick komma på återbesök till förlossningen och inte eftervården och vänta inne på deras akutrum tills någon kunde komma och följa upp hur det gick med matning och sen fick vi inte göra hörseltest samma dag så vi fick åka igen efter 3 dagar tillbaka. Denna gång ska jag föda på Danderyds förlossning i februari 

Svar på tråden Ni som födde på BB stockholm, hur va det?